Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger informasjon om hva jeg skal gå til innkjøp av


Bjarte

Anbefalte innlegg

Et lite tips til dere som har lyst til å lage musikk på pc med gitar, men synes Cubase o.l. er vanskelig er Guitar Port / RiffWorks. Kjøpte dette i vår, og det er helt utrolig genialt og enkelt. Var i gang med første låt etter veldig kort tid, dette programmet har så mange muligheter at det holder for de aller fleste av oss, vil jeg si. Satt selv og sleit med å få Cubase oppe å gå, men fant ut at jeg skulle gamble på RiffWorks, og har ikke angret en dag. Guitar Port gir deg alle de gitarlydene du trenger, og mere til. Selvsagt er Cubase mer avansert, men tror de fleste egentlig bare har lyst til å lage noe musikk uten at det må ta så j..... lang tid. I RiffWorks kan du jo ha opptil 24 lag med gitarer, det skulle vel holde sånn sett? Vil anbefale folk å se demo'n på Line6 sine sider, jeg har ihverfall sett lyset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får helt rævdårlig lyd hvis du tar gitaren rett i lydkortet. Du bør ha en preamp imellom, ihvertfall... Hvis ikke så får du skurrete lyd som vrenger (og da mener jeg ekkel digital vreng som ikke skal være der - ikke klassisk rørvreng) hele tiden og alt låter dritt

Jeg tok opp TI med gitaren rett i lydkortet. Fikk masser av komplimenter for lyden. Har aldri hatt noen problemer med gitaren rett i lydkortet. Prøvde forresten å ta opp med preamp i mellom i dag, og da fikk jeg skurrete lyd. Hørte nesten ingenting.

Endret av Lektor Tørrdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok opp TI med gitaren rett i lydkortet. Fikk masser av komplimenter for lyden. Har aldri hatt noen problemer med gitaren rett i lydkortet. Prøvde forresten å ta opp med preamp i mellom i dag, og da fikk jeg skurrete lyd. Hørte nesten ingenting.

Vet du hvordan jeg får vekk skurrelyden min? Jeg har den også rett i lydkortet. Bruker Audacity.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.