Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Service og rørskift


knut

Anbefalte innlegg

Ok.

Jeg har nå fått tilbake Riveraen min fra service. Der ble det skiftet to rør og en koblingsfeil eller noe ble fikset. Prisen ble på småpene 1900 norske blanke kroner. Er rørskift og slikt noe man lett kan gjre selv, så jeg slipper å blakke meg helt? Jeg har ikke råd til sånt mer enn en gang i ti-året.

Jeg er litt skeptisk siden det kommer en Mesa-preamp fra USA snart. er vel en mulighet for at rørene må skiftes ut der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I preampen må du nok ikke skifte rør så ofte nei, stort sett aldri. Mesa preampen min skiftet jeg rør på for 1,5 år siden, og de røra som var i den da var over 20 år gamle, jeg byttet til andre rør fordi jeg likte lyden bedre.

Rør koster penger, og du må stille inn bias etter et rørskifte. Antall volt røret skal ha står på pakken, sørg for å kjøpe paired rør, da bias-trimmere gjerne gjelder to og to rør.

Forskjellige metoder for å gjøre det selv finner du på google, trenger litt kunnskap, men er ingen tryllekunst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo forsåvidt overkommelig ut. Trenger vel ingen elektriker-utdannelse for å gjøre det der.

Men, du. Finnes det noen internettside som beskriver de forskjellige rørene? Hvordan de høres ut og sånn. Kanskje til og med lydsamples?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.