Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Wah


ramb00m

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ingen som vet om msd duger til alt fra randy rhoads til vai?

Jeg er ingen Rhoads-kjenner, men jeg vil anta at en MSD SilverMachine fungerer til stort sett det meste. Kombinasjonen av modern/classic samt de to skruknottene (og justerings-pot'en) burde gi nok muligheter for de aller fleste. Da jeg brukte min i sommer hadde jeg en setting for filter-effekt og en for vreng-wah (i retning John Petrucci, vi spilte en LTE-låt). Hvis du ikke har spesielt sære behov burde det være wah'en for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke mods gjør du? Vil gjerne vite priser óg.

Hmm, je kan gjøre mye rart :P På min har jeg foreløpig gjort en såkale simple range mod (rett og slett flyttet posisjonen til pot'en i forhold til vippepedalen), jeg har lagt inn en mid-boost, overgangen mellom hel og tå er hakket gjevnere, og jeg har en trimpot som styrer forholet mellom wah/woh.

Driver å eksperimenterer litt med å bytte ut den 0.01µF Q-pot'en med noe høyere (0.015 eller 0.022) for å få litt mer bass, for den er litt bright nå.

Cola er valuta, plus en tier for nye komponenter.

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det frekt ment? :P

Nei, den er basert på Dimebag sin Cry Baby og er i tenårings prisklasse. Dette er sikkert en fin nybegynner pedal. Det er bedre å kjøpe noe billigere til å begynne med, for så å kline til med en skikkelig bad ass Wah-Wah senere, eller?

Endret av Martin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Mens tråden først er oppe, noen som vet hvilken Wah pedal Petrucci brukte under innspillingen av The Glass Prison, det første riffet i 170 bpm?

on topic: Crybaby skal være bra, Weeping demon har jeg prøvd, funker ok.

Han brukte nok rack wahen sin, en jim dunlop ett-eller-annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.