Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Videoklipp fra G3 2005 (Vai, Satriani, Petrucci)


aiwass

Anbefalte innlegg

Kvint = det femte trinnet i skalaen, så hvis grunntonen er A, og skalaen er A moll, så blir kvinten E.

Moll 7 = tar man utgangspunkt i nevnte E, så blir en moll 7 dannet gjennom å forlenge grunntreklangen (E, G, H) med en liten ters (D), altså E, G, H, D. Legg merke til at akkorden utvides med annenhver liten og stor ters, så E->G = liten, G->H = stor, H->D = liten, D->F# = stor, osv.

Som aiwass påpeker, så kan det også sees på som en Amoll11, når Emoll7 legges oppå et (moll-pentatone-basert) komp i A.

Polytonalt = når to tonearter spilles samtidig

Polytonale vibber = når improv'en trekker i retning av ovennevnte tilstand.

Takk for svar! Jeg må nesten prøve dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

de er vel best på hver sine områder, og har hver sin stil. Petrucci kan spille fort ja, og lager kule og interessante soloer, men jeg synes improviseringa hans blir litt enspora i forhold til satch og vai. synes nå JEG..

Alle liker forskjellig ting, så å anså hvem som er "best" av disse 3 supre gitaristene blir bare dumt...

skal få kjøpt den dvd'en snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrucci kan spille fort ja, og lager kule og interessante soloer, men jeg synes improviseringa hans blir litt enspora i forhold til satch og vai.

Først sier du at soloene er kule og interessante, og så sier du at improvisasjonen ikke holder mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det sykeste han spiller, men det er bortimot det sykeste jeg har sett på video (inkludert The Guitar Chapter). Jeg har selv sett ham live og observert hver note fra ca. 7 meters avstand--det er helt vilt hvor mye flyt han spiller med, selv i de vanskeligste soloene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke erfart ham live(enda) men jeg har mange videoer.... det jeg sliter med i sangene er den tappinga :P

jeg har ikke erfart ham live(enda) men jeg har mange videoer.... det jeg sliter med i sangene er den tappinga :P av det jeg har hørt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.