Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Videoklipp fra G3 2005 (Vai, Satriani, Petrucci)


aiwass

Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har hørt/hører veldig mye på alle tre. Og jeg må si at den hyperkjappe pickingen til JP gir meg ingenting, bortsett fra at det er ganske imponerende. Men ikke mer.

Så du har ikke hørt det JP spiller her før heller? Det er jo kliss likt mange av soloene på ToT.

Kan jo ikke forvente noe annet enn man har hørt ting før. De har jo en spillestil de holder seg til. Vai gjentar seg kanskje, men det gjør jammen meg JP og. Dessuten gjør Vai det med stil.

Selvsagt er shred-greiene hans mye av det samme, men jeg snakker om resten--selve improv-biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakker jeg og om. Synes det bare blir runkerunk opp pg ned i mente. Han hadde en fin en midt inni der da. Mens Vai briljerte hele veien.

Vai lagde fine grimaser og brukte vib-armen til å krydre den samme gamle pentatonskalaen på forskjellige måter. Deretter, da det ble behov for å spille fort (les: da han følte seg truet av Petrucci), spilte han standard-tappingen og sweepingen sin (han spiller begge disse i blant annet 'Ballerina', om jeg ikke husker feil), og ignorerte de andres forsøk på å få til en noe musikalsk 'call and response'-greie.

Han er en dyktig showman, og en flink gitarist, men improvisasjonsmessig briljerte han på ingen måte, ihvertfall ikke sammenlignet med Petrucci.

All in my humble opinion...

Endret av aiwass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vai lagde fine grimaser og brukte vib-armen til å krydre den samme gamle pentatonskalaen på forskjellige måter. Deretter, da det ble behov for å spille fort (les: da han følte seg truet av Petrucci), spilte han standard-tappingen og sweepingen sin (han spiller begge disse i blant annet 'Ballerina', om jeg ikke husker feil), og ignorerte de andres forsøk på å få til en noe musikalsk 'call and response'-greie.

Han er en dyktig showman, og en flink gitarist, men improvisasjonsmessig briljerte han på ingen måte, ihvertfall ikke sammenlignet med Petrucci.

All in my humble opinion...

tror ikke på noen måte steve vai følte seg truet av john petrucci.... Men jeg må innrømme at steve vai spilte kjederlig denne gangen::::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke på noen måte steve vai følte seg truet av john petrucci.... Men jeg må innrømme at steve vai spilte kjederlig denne gangen::::

Nja... han virket ganske irritert da Petrucci svarte på showoff-tappingen hans med enda raskere og mer intrikat tapping. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... han virket ganske irritert da Petrucci svarte på showoff-tappingen hans med enda raskere og mer intrikat tapping. :P

tror ikke vai bryr seg så mye om det da... men hadde jeg ikke visst om noen av disse tre før dette hadde jeg uten tvil likt petrucci best.....

men jeg vet så mye om alle tre....

steve vai har dessuten bedre teknikk å kan spille mye fortere enn det han gjorde der.... Men satriani derimot har jeg bliott litt skuffet over.... han er uten tvil den beste legato spillern jeg vet om, men han er elendig på alttarnate picking......digger når han holder på halsen og sweeper, uten plekter B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vai lagde fine grimaser og brukte vib-armen til å krydre den samme gamle pentatonskalaen på forskjellige måter. Deretter, da det ble behov for å spille fort (les: da han følte seg truet av Petrucci), spilte han standard-tappingen og sweepingen sin (han spiller begge disse i blant annet 'Ballerina', om jeg ikke husker feil), og ignorerte de andres forsøk på å få til en noe musikalsk 'call and response'-greie.

Han er en dyktig showman, og en flink gitarist, men improvisasjonsmessig briljerte han på ingen måte, ihvertfall ikke sammenlignet med Petrucci.

All in my humble opinion...

Synes ikke det virker som om Vai følte seg truet av Petrucci. Han svarer ham bare. Ja, for jeg merker noe til at han ignorerer de andre når det gjelder dette. Petrucci glimter til med noen fete licks her og der, men jeg synes det blir for ensformig når han bare runker hele tiden. Vai varierer mye mer. Han bruker hele fjøla, og dette gjør det mye mer interessant.

Synes det er fett når han bruker vib-armen jeg.

Synes ikke at Petrucci er en dårlig gitarist. Tvert i mot. Synes bare at Vai er bedre.

Og til det med showing. Det er ikke noe gøy å se på Petrucci når han spiller. Han står bare i ro med den ene foten på monitor. Vai viser at han det veldig gøy. Det løfter inntrykket flere hakk for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det virker som om Vai følte seg truet av Petrucci. Han svarer ham bare. Ja, for jeg merker noe til at han ignorerer de andre når det gjelder dette. Petrucci glimter til med noen fete licks her og der, men jeg synes det blir for ensformig når han bare runker hele tiden. Vai varierer mye mer. Han bruker hele fjøla, og dette gjør det mye mer interessant.

Synes det er fett når han bruker vib-armen jeg.

Synes ikke at Petrucci er en dårlig gitarist. Tvert i mot. Synes bare at Vai er bedre.

Og til det med showing. Det er ikke noe gøy å se på Petrucci når han spiller. Han står bare i ro med den ene foten på monitor. Vai viser at han det veldig gøy. Det løfter inntrykket flere hakk for min del.

Ja, han bruker hele fjøla, men for meg høres det ut som samme bruk av hele fjøla som jeg har hørt en million ganger før. Dessuten bruker han så sinnsvakt mye flashy tricks for å kompensere for manglende melodisk innhold. Den sweepingen hans var på MÅFÅ, men han slapp unna med det fordi kroppspråket signaliserte til publikum at det var med 'feel'. Jeg ser heller på en rolig Petrucci som spiller greier som høres bra ut, enn en hyperaktiv Vai som spiller ting som bare ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.