Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Videoklipp fra G3 2005 (Vai, Satriani, Petrucci)


aiwass

Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med 'ownage', mente jeg at at Petrucci i dette klippet spiser Vai og Satch til frokost. Ikke bare kan han shredde mye fortere og mer presist når det trengs (eller, i og med at Vai og Satch styrer jam'en, når det ikke trengs), men soloene hans var de eneste med et fnugg av kreativitet og mening.

Med 'loanage', mente jeg at ingen eide noen som helst.

Ok jeg er enig i at petrucci sin solo ikke sugde like mye som de andres. Men det var langt ifra skikkelig ownage. JP er ikke så rå som alle skal ha det til. Vet han kan spille mye bra, men det blir for mye unødvendig picking, og det er en ting jeg ser andre digger skikkelig, men som jeg synes er helt teit.

Skal jeg trekke fram positive ting med JP så er det riffene han spiller, og de melodiøse soloene han har spilt, f.eks min favoritt; learning to live. (den etter "wooawow-delen")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 'loanage', mente jeg at ingen eide noen som helst.

Ok jeg er enig i at petrucci sin solo ikke sugde like mye som de andres. Men det var langt ifra skikkelig ownage. JP er ikke så rå som alle skal ha det til. Vet han kan spille mye bra, men det blir for mye unødvendig picking, og det er en ting jeg ser andre digger skikkelig, men som jeg synes er helt teit.

Skal jeg trekke fram positive ting med JP så er det riffene han spiller, og de melodiøse soloene han har spilt, f.eks min favoritt; learning to live. (den etter "wooawow-delen")

Jeg er enig i at Petrucci ikke er den helt store improvisatøren, og det blir mye wanking, men poenget er at G3 dreier seg om wanking. Folk kommer for å se Vai og co. spille fort og meningsløst mens de ser fryktelig kule ut. Petrucci 'slo dem på hjemmebane' i shredding, mens han samtidig spilte mer smakfullt enn dem (dette betyr ikke at det han spilte nødvendigvis var for videre smakfullt å regne i den større kosmiske sammenheng).

Endret av aiwass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullball. Petrucci spilte bare de samme tonene om og om igjen. Satch og spesielt Vai hadde mye mer interessante ting å komme med.

Petrucci spilte faktisk med mye mer variasjon enn de to andre, men dette gidder jeg ikke krangle med deg om. Om du har hørt nok av disse tre gitaristene fra før av, vil du skjønne det--for eksempel hadde jeg hørt ALLE frasene til Vai før i andre soloer, og ikke få ganger heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runking foran folk er vel strengt tatt usmakleg? Gjer det på soverommet. . . <_<

Ufatteleg lite sjel, etter mi meining mangel på sådan. . . Kva er då poenget?

Tippe Hendrix snur seg i gravå.

hahahahahahahahahaha! :D

men synes vai kan spille mye variert....satriani derimot spiller mye av det samme..... liker alle tre jeg.

synes ikke noen her at satriani spiller litt blues riff i blant?

hakke mye peiling på blues, men synes det er litt blues riff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mest variasjon hos disse tre gitaristene når soloen er komponert. Og det er nettopp det jeg syntes de er best på - å komponere soloer. Iallefall var best på. De har kanskje hvilt litt på laurbæran de siste årene. <_<

Gruuver selvsagt bra mye av det de improviserer også, men det er ikke akkurat disses spesialitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrucci spilte faktisk med mye mer variasjon enn de to andre, men dette gidder jeg ikke krangle med deg om. Om du har hørt nok av disse tre gitaristene fra før av, vil du skjønne det--for eksempel hadde jeg hørt ALLE frasene til Vai før i andre soloer, og ikke få ganger heller.

Jeg har hørt/hører veldig mye på alle tre. Og jeg må si at den hyperkjappe pickingen til JP gir meg ingenting, bortsett fra at det er ganske imponerende. Men ikke mer.

Så du har ikke hørt det JP spiller her før heller? Det er jo kliss likt mange av soloene på ToT.

Kan jo ikke forvente noe annet enn man har hørt ting før. De har jo en spillestil de holder seg til. Vai gjentar seg kanskje, men det gjør jammen meg JP og. Dessuten gjør Vai det med stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.