Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez s540 prosjekt - (trenger litt hjelp også)


Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå er gitaren min levert inn på Hagstøm i Bergen ... De skal fikse litt av hvert på den. Holder også på å fikse bridge pick-up'en ... Den knakk faktisk (den flippen som stikker ut hvor du skurer skrue igjennom for å justere høyden). Har limt litt og skal drille oppigjen nytt hull å gjengen den.

Så om en ukes tid er gitaren min god som ny, bare synd jeg ikke hadde nok penger til å polere opp båndene. Noen som har noe formening om jeg kan gjøre det selv?

Jeg får vel google litt og sjekke hva jeg finner. Halsprofilen fikser ihvertfall hagstrøm, den spiller farlig urent som den står nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polering av bånd står vel beskrevet på www.projectguitar.com. Viktig å tape godt over gripebrettet først slik at du ikke skraper nedi med stålull e.l.

Forresten har du fått til en utrolig flott gitar!

...og God Jul til deg :)

Takk for hjelpen (har faktisk sett den siden før, men tenkte ikke over det liksom... - thnx anyway.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

mikkene er faktisk ultrasonic ellerno, leste om dem i et gammelt guitarplayer blad, hvis du har lyst kan få skrevet ned hele artikkelen neste gang jeg er der?

ja, jeg vet det er ultrasonic, genuint made in Germany opplegg :)

Hadde vært fint med den artikkelen, du har ikke scanner da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg vet det er ultrasonic, genuint made in Germany opplegg :)

Hadde vært fint med den artikkelen, du har ikke scanner da?

jo men du må nok vente en liten stund (bladene ligger hos mormor og bestefar) før jeg kan få noe opp, hadde jeg vært deg hadde jeg ikke byttet ut pickupene, da har du jo ikkeno igjen av det som gjør det til en unik gitar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gratulerer med godt resultat!

Jeg har vurdert å pusse ned halsen på Telen min fordi jeg syns lakk blir litt "sticky". Hvordan sandpapir brukte du, og har du noen tips for pussinga? Gitaren din ble så lekker at jeg vurderer å gjøre det samme med min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med godt resultat!

Jeg har vurdert å pusse ned halsen på Telen min fordi jeg syns lakk blir litt "sticky". Hvordan sandpapir brukte du, og har du noen tips for pussinga? Gitaren din ble så lekker at jeg vurderer å gjøre det samme med min.

På halsen din er det vel bare olje fra før, på kroppen min var det 5 cm med lakk. Så jeg brukte pussemaskin og grovt sandpapir på 'grunndingne' (var et lite lag under selve lakken).

Var et helsikes slit, men på halsen skal det går greit med 260/500 papir, så går du over med finere etterpå om du synes du trenger det. Det fineste jeg brukte var 500, men jeg kan jo nesten speile meg i den som den står nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.