Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox Tonelab SELine6 Pod Xt LiveBoss GT-8?


LASL

Anbefalte innlegg

Hei. Som tittelen er, så lurer jeg på hvilken av disse eller andre multieffektbret DERE syns gir best lyd og brukervennlighet. Jeg spiller veldig mye forskjellig, alt fra heavy-metal til pop. Skal selvsagt prøve selv i butikken, men lurer på deres synspunkter.

Fordeler:

- Bør ha nok av gain, skal bl.a brukes til metal.

- Bør ikke være kjempevanskelig å skru god lyd, eventuelt gode presets.

- Wah-wah.

Spørsmål:

- Er det mulig å få ut god lyd rett i PA av en av de?

- Innspillingsmuligheter?

- Muligheter for oppgraderinger på GT-8 og Tonelab?

- Nedlastbart softwarepresets? Vet at Line6 har dette.

Har kikket litt på gamle tråder, men har ikke sett Vox tonelab SE blitt nevnt noe særlig, så hadde vært fint om noen visste noe om denne. Er det noen ting som ikke er på det ene brettet, som er på de andre eller vice versa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få ut god lyd rett i PA av en av de?

Gitaristen i «Piano, piano» på TV2 spiller med en Pod XT Live (ihvertfall ser det slik ut). Det låter da greit det? Min erfaring med denne rett i PA er at det låter klinisk, litt som om noen spilte gitarsporet av en CD. Lydkvaliteten er god nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er storfornøyd med min Pod xt! Anbefales!

Regner med at den er veldig allsidig? klarer de fleste sjangre godt?

Jeg har ikke laget en clean lyd enda men jeg er for lat til å sette meg ned å skru på den! Har funnet en rock vreng som jeg er meget fornøyd med! Pluss en vreng som jeg bruker til mere heavy stuff som jeg er ganske fornøyd med! Anbefales, drit enkelt å spille inn med også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal spille inn noen lydklipp gjennom usb til noen andre her på forumet! Si i fra om du har noen ønsker!

Gjerne! :) Hvis du tenker på hva for noe, tja.. bare det er fet lyd og er rock så er det glimrende! Gjerne litt Zeppelin eller G'n'R..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det her e sikkert ikkje svaret du vil ha, menmen...

sett deg ned, og tenk over om du virkelig trenge alle effektane..

når/hvis du finne ut at du ikkje trenge det, finn ut om du får dei effektane

du trenge i enkeltpedala... til ca samme pris vil du komme ganske langt,

men d e en fin balansegang, om du vil ha litt mindre effekta, men bedre,

heller enn mange "dårlige"..

eg har berre hørt lyden fra pod xt live, den høres veldig grei ut, rett i

PA... men det e masse arbeid å skru seie han som eige den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, jeg skjønner jo at noen pedaler kan være greit. Men ikke like greit! Derfor syns jeg dette er riktig, og i stedet for å finne flere pedaler som utfyller hverandre på en fin måte så er disse effektbrettene veldig fine.

Jeg kan jo begrunne det, da jeg på en måte har fått en bekreftelse på Pod Xt Live. Det er lett å spille inn med, og blir ifølge andre bra lyd av det! Jeg vil ikke ha flere pedaler å drasse rundt på, et brett er så mye lettere. Mer stress å stille inn pedalene sammen. Kan skifte lettere mellom kanaler og slikt på Pod'en og de andre brettene for den saks skyld. De gir god lyd fikk jeg bekreftet når jeg var på min lokale musikkbutikk for litt siden. Jeg vil heller ikke si at du får en god vrengpedal, en god delay pedal, en god chorus pedal eller en god wah-wah. Jeg trenger alle de.

Det er ikke uten grunn at blant annet Meshuggah (Pod Xt Live rett i amp eller pa) og Opeth (Boss GT-8 rett i amp) bruker multieffektbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.