Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strengepåsetting...


Mikke

Anbefalte innlegg

Okey..

Jeg strenga straten i dag, og da tenkte jeg.. Hvordan er det man egentlig skal sette på strenger.. ?? Jeg har hørt at man skal ta annenhver lys og mørk, altså E-e-A-H-D-G, men jeg kjører ikke sånn.. Når jeg strenger gjør jeg følgende..

E - Sterkeste strengen.

e - for å veie opp

H - de to lyseste er så svake at de tilsammen veier akkurat nok opp for E strengen..

A - for å starte på nytt med "oppveing"

G

D....

Hvordan strenger dere gitarene deres??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar av alle strengene, fra ytterkantene og inn mot midten. Deretter pusser og gnikker jeg litt med pussemiddel og fille. Til slutt setter jeg på nye strenger, fra ytterkantene og inn mot midten. Tykk E først, så tynn E etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar av alle strengene, fra ytterkantene og inn mot midten. Deretter pusser og gnikker jeg litt med pussemiddel og fille. Til slutt setter jeg på nye strenger, fra ytterkantene og inn mot midten. Tykk E først, så tynn E etc.

det skal jeg også begynne med! høres bra, men er det et "gitar pusse middel" eller no gif eller salo nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, la mor/kone/kjæreste få ha vaskemidlene sine i fred. Jeg bruker Dunlop formula no. 65, det er ikke alt for dyrt og lukter OK. Men en fuktig (ikke klissblaut) klut holder lenge. Men dette har ikke noe med strengepåsetting å gjør, så jeg trekker meg tilbake før jeg blir beskyldt for offtopic etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter ut 1 og 1 streng. Spessielt på Vesteren med floyd rose og på LP'en for å slippe at stolene enten faller av eller blir dratt ned i kroppen. Så det spiller ingen rolle hvilke strenger man bytter først og sånnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, det er jo mye bedre og ta av alle samtidig og få rensa halsen litt.

Og til alle dere som bruker floyd rose bøger, DETTE ER INGEN SAK!

Kast alle plater som settes under brua og eventuellt andre jenteverktøy.

Det eneste som må til er følgene:

Når du har fått på alle strengene bruker du tremoloarmen og hever brua til der den skal stå ferdig justert (f-eks parallelt med kroppen), hold armen slik mens du stemmer strengene dine til den tuninga gitaren er justert til. Når du da slipper armen vil brua forhåpentligvis være der den skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.