Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Smerter


ramb00m

Anbefalte innlegg

Det gjelder å ikke ta i for hardt. En gang jeg trente, tok jeg for mye i benk, og da endte det med at jeg måtte holde den ene armen i ro i en uke pga senebetennelse. Meget smertefullt, anbefales ikke.

Ei uke? Da slapp du billig... :)

Har du en historie å fortelle? :lol:

Jeg har.. Når jeg var ca. 13-14 spilte jeg master of puppets, blackened osv. i ett kjør, gjerne uten å varme opp først. Når det begynte å gjøre vont trodde jeg jeg bare var støl og trengte mer trening så jeg beit tenna sammen og fortsatte. Holdt på sånn i noen år, litt til og fra. Etterhvert ble det så vondt å spille den typen musikk at jeg ble kvalm, svimmel og uvel av smertene. Det var først når jeg var 19 at en jente jeg "snakket" med kunne fortelle at jeg hadde skikkelig senebetennelse i begge armene.

Hadde vel egentlig alltid skjønt at det var noe sånt, men driti i det.

De siste to årene (jeg er 21 nå) har jeg tatt det mer rolig med spillinga, og det har blitt bedre i venstre-armen, men høyrearmen kommer jeg nok aldri til å bli bra i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. I en alder av 15 kjøpte jeg et drog av en ibanez 12strenger. Ettervirkningene av den, samt sommerjobb som håndtverker (anleggsgartner) sleit jeg med i over to år. Venstre håndledd ynka seg bare jeg så hardt på det. 6-8 uker med null belastning er nok minstekravet første runden med senebetennelse. Hvis man belaster for tidlig har det en lei tendens til å komme kjapt tilbake. Fortsetter man over lengre tid kan man nok ødelegge seg helt. Har en bekjent som har vært sykemeldt i snart et år, og går og venter på operasjon...

Så ta vare på lankene folkens. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.