Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Amp ??


Mikke

Anbefalte innlegg

Ææ.. Var litt løkhue i går..

Ok.. jeg spiller rock, blues, bittelitt jazz, og kanskje litt køntri..

Jeg har en Boss OD-3 og en BD-2.. En crybaby wah ligger også her.. Har en Fender American Strat, og bruker vanligvis jazz3, jazz2, eller dunlop 0.7 plektere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte samme amper selv. Du er jo i fender gata, og alle ampene er veldig gode, spørs liksom litt på hvor mye penger du vil legge i, og litt på hvordan du vil at det skal låte. Alle 3 er et helvete å bære med seg uansett, så det syntes jeg blir feil å legge for mye vekt på.

Prøvde Lonestar Classic (6l6 klasse A/B) og Special (el84 klasse A). Likte cleanlyden svært godt, mulig noe av det beste jeg har hørt når det gjelder clean. Setter en knapp på Classic'en, låter liksom mye større :mrgreen: MEN, vrengkanalen var jeg kjempeskuffet over. Den må tynes, justeres, og du må spille HØYT for at det skal låte. Låt plastikk.

Når det gjelder VOX er det enten/eller. Ingen av de to andre låter helt som en VOX, det er det bare VOX'en som gjør...på godt og vondt.

Konklusjon: Mesa er dyrt, og jeg syntes du betaler mye penger for noe som ikke låter som det koster. Et stalltips vil være denne ampen:

http://www.fender.com/products/search.php?...rtno=0217600000

Låter fantastisk, beste clean. Bare spe på med en god vrengpedal så er du der. Lonestar clean, baer mye mye billigere, og med tremolo! 4x10" låter jo helt utrolig, og er svært anvennelig. Reagerer bra åp effekter også 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.