Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

kraftig nok?


Stargazer

Anbefalte innlegg

Tenkte på og skaffe meg en grei forsterker som jeg forhåpentlig kan bruke på bandøving med trommis og kanskje en mindre spille jobb.

da så jeg på Behringer GMX210 V-Tone en 2x30w sak.

vil det si at den har 60w eller 30w? men aller viktigst er: er den kraftig nok til nevnt bruk?

og før noen av dere begynner og masse om at behringer er dritt:

jeg har ikke råd til og investere 7000kr inn i en rør forsterker, selv om jeg kunne ønske at jeg hadde det. og jeg gidder ikke saumfare bruktmarkedet etter den skjulte 3000krers scene verdige rør amp, ok?

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no har eg aldri prøvd forsterkeren, og veit ikkje kass pris den har.. men:

eg kjøpte meg en fender pro junior, 15w, rør, 4000 kr.

den har berre to knotta på seg, volum og tone.

no veit eg heller ikkje kass musikk du spilla, men eg syns forsterkeren e

en fin "platform" å bygge på med effekta.. og hvis du har muligheten til å

spille litt høgre, får du en deilig vreng fra røra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Watt er ikke synonymt med volum. Teoretisk sett kan en røramp på 1 watt spille like høyt som en transistoramp på 100 watt.

Se om du kan få prøvd en del forskjellige amper i en musikksjappe, eller kanskje enda bedre. Få noen til å forklare deg hva som gjør de forskjellige samtidig som de spiller gjennom ulike amper. Mye smak og behag. Ingenting er bedre enn å høre forskjellene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vett dette, men jeg vil jo gjerne kunne spille clean mot en trommis også da. ikke måte crancke saken helle tiden. eller micke den til stadighet. jeg er ikke så veldig god heler, og da er jeg ike sikker på om det er så hensiktsmesig og investere i røramp og greier og greier.

så da er en transistor forsterker på rundt 100w med noen ok effekter på noe mer for meg. Får heler kjøpe drømme objektet ved en seinere anledning når jeg ikke trenger og donere både sæd og blod for å få råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp gjerne en transistorforsterker, men kjøp brukt, og hold deg unna behringer!

Hvis ikke jeg er helt på jordet så lar det seg nok fint gjøre å skaffe en brukt marhsall valvestate-kombo av den gode typen (ikke AVT) til den prisen.

F.eks. denne:http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=20...um=1&Catg=11886

Marshall er faktisk stort sett bra kvalitet, så det bør ikke gjøre noe at den har hatt en tidligere eier, selv om mange (meg inkludert) synes de fleste forsterkerene deres låter dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valvestate er jo helt håpløst.. og en god røramp til 7000 ville også nesten vært billig :)

Men ... uten å ha prøvd forsterkeren, ville jeg nok sett meg litt rundt.. etter min erfaring med behringer, så er det ikke det første merket jeg sjekker når jeg handler utstyr for og si det mildt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valvestate er jo helt håpløst.. og en god røramp til 7000 ville også nesten vært billig :)

Men ... uten å ha prøvd forsterkeren, ville jeg nok sett meg litt rundt.. etter min erfaring med behringer, så er det ikke det første merket jeg sjekker når jeg handler utstyr for og si det mildt..

Tror ikke du skal uttale deg noe om du ikke har prøvd den gammle Valvestate serien ;) Så jeg og CowJuice er nok enige når jeg sier at vi har AVT Serien HER..og------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Den gammle typen HER ;)

Det jeg prøver å si er at den gammle Valvestate serien er faktisk utrolig bra. De låter konge. Jeg har enda ikke kommet over en amp som ikke har fått meg til å bytte ut min gammle Valvestate 8080 80w combo med utslitte potmetere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valvestate 8080? er ikke det den med 2x12' Celestion G12T75, og innebygd chorus?

Knallforsterker! En kammerat av meg hadde en sånn!

,

Nei det er ikke den. Den har bare 1 12'' G12T75 og heller ikke Chorus ;), Men den låter KONGE fordetom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.