Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal kjøpe ny forsterker, rundt 5k


Bjarte

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny forsterker nå, som skal erstatte min Roland Cube 30, med 34 watt.

Maks pris er rundt 5000. Kan kanskje tøye grensen litt om det er nødvendig.

Spiller både sterk metal og rolig punk/rock. Liker å ha ganske høy lyd, spesielt når jeg spiller metal. Har veldig lydt til å ha lyd ala det Hammerfall har når de spiller Legacy of Kings, og generelt andre sanger av dem.

Den skal stå i en loftstue.

Hva skal jeg kjøpe? Burde jeg kjøpe noe brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000k?

Altså 5 millioner?

Da kan du få deg en vegg av Kranks for utseendets skyld og en Diezel eller Bogner til å spille på.

Om du mente 5k, altså 5000 kroner er brukt lurt.

Tipper du kan klare å få tak i en brukt Mesa Boogie .50 eller Nomad om du leter litt på bruktmarkedet.

Hehe, slurvet vel litt med emnefeltet:P Var 5000 kroner jeg mente ja.

Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Om man kjøper Recto i Norge er man stokk tett. Nypris ligger på 19-25 000 og bruktprisene for IMPORT (!!!!!!!) ligger gjerne på 15 løk for en Triple. Hadde en ny Single Rectifier ligget på 10-12 000 hadde det vært greit, men.

Uansett... Sound1 har Randall RH100 topper til 3500. Morsomt nok er det noen duster som selger dem brukt(sannsynligvis den gamle versjonen også) til samme prisen, til og med på Sound1s bruktmarked. Ikke bare jeg som strøyk matte, tydeligvis... Anyhoo, knall amp til syk pris der altså.

Endret av JonnyPonny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææh, hvem bryr seg, spørsmålet er besvart og forumet er dødt anyways :mellow: Jeg likte ikke heeelt solo sounden i dem jeg heller, men det er som med alle amper, man må skru det frem. Så lenge man bruker en del mids og holder gain'en halvveis på Fireball'en så får man en flott sololyd og en edgy, tung sound til riff. Skal jeg sette den litt mer i Recto stil så låter soloene forferdelig, samme problemet med Boogie ampen min. Men er det noe jeg har oppdaget med amper så er det at sånne ting krever mye finjustering og tid slik at man ikke endrer lyden i seg selv så mye, men at soloene likevel låter mye bedre <_< Vanskelig å forklare :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.