Gå til innhold
Gnome

Tenkte jeg skulle dele noen bilder...

Anbefalte innlegg

Petrucci's rig:

CIMG1832_640x475.jpg

CIMG1842_640x475.jpg

CIMG1815_640x475.jpg

CIMG1816_640x475.jpg

CIMG1822_640x475.jpg

På bildene har dere gitarriggen og gitarene til John Petrucci.

Av gitarer hadde han 5 forskjellige gitarer, med en backup av hver. 7-strenger, drop D, Eb-stemt, C-stemt og vanlig tuning. I tillegg hadde han 4 (eller 5, husker ikke) baritongitarer og dobbelthalseren.

Riggen er ganske morsom. Jay (gitartech'en) fortalte at reléswitchinga i Roadking'ene hadde begynt å feile og droppa ut og lagde ulyder etc, så de sto konstant på full vreng. Det morsomme er at han nå bruker alle tre Roadkingene hvor den ene har direkte signal, den andre 7ms delay og den tredje 14ms delay. Et kjent triks for å få mer fyldig lyd, og en chorus aktig sound. Boss DD'en var under konserten byttet ut med en Keeley modifisert DS-1 som ble brukt til å booste lyden under soloer.

Alle bildene er tatt av meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall utstyr! Legg merke til den heftige strømkabelen (?) på bilde 1...

Vet noen om de juletrelysene i gitarracket på bilde 5 er petrucci sine eller spektrum sine? Da Slipknot/Slayer spilte i spektrum kunne jeg observere slik julepynt i gitarracket til Slayer. Skulle gjerne lagt ved bilde, men det ble tatt med et meget dårlig mobilkamera.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Julepynten er Petrucci sin, og har vært med siden World Tourbulanceturneen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid vært en stor fan av petruccis rigg og at han ofte forandrer på den eller lager en ny :D Lurer på hvor mange rigger han har liggende hjemme hvis ikke han har solgt unna en del ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var disse bildene tatt på den forrige konserten til Dream Theater i spektrum? Uansett så er det dritkult at du fikk komme backstage altså. B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva står det på forbudsskiltet på venstre side av rigen? Ingen mobil og røyk?

Petrucci er ikke kjent for å være noen minimalist når det kommer til valg av gear. Artig rig, selv om jeg foretrekker å høre han med Mark IIC+.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var disse bildene tatt på den forrige konserten til Dream Theater i spektrum? Uansett så er det dritkult at du fikk komme backstage altså. B)

Jepp, er fra 30. september konserten i Spektrum. Jeg filmet for Fanclub'en i Norge (DT-Norway), meld deg inn så får du DVD'en vi lagde av alt materialet vi fikk samlet (vi sammen med 4 andre fanclub'er i europa). Den blir dritrå! Og den har mitt navn på seg B)

Hva står det på forbudsskiltet på venstre side av rigen? Ingen mobil og røyk?

Ingen røyk, ingen fyrstikk, ingen tobakkspipe :)

Jeg driver å ordner et intervju med Jason Baskin (mener jeg han het), guitartech'en hans, som jeg poster på forsiden når jeg har mekka det. Han var en veldig hyggelig kar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.