Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Viktigste oppgaven til en bassist?


Vølle

Anbefalte innlegg

bass har faktisk mest makt i et band, det ordner det rytmiske og harmoniske

Ja, jeg er forsåvidt enig (JA, JEG VEIT AT Jonki IKKE SKREV DETTE FØRST!) Min mening er at bassen skal ligge bak, sammen trommen, og være ryggraden til bandet, være stødig som fjell og "bære" bandet, mens gitaristene leker seg.

er litt enig, men alle i et band kan leke seg, alt dreier seg ikke om gitar og soloing. (endel som tenker slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av leiet i det tonale registeret (grunn til at det heter bass ;)), vil det være naturlig å bruke bassen som "fundament" i tonaliteten, og som et bindeledd mellom rytme/perkusjon og melodien. Dette skal imidlertid ikke være noe hinder for å tidvis bruke større register. Spesielt for oss som har 24 bånd og kan nå helt opp til den lyse g-en, vi må ikke glemme at denne g-en faktisk ligger på samme bølgefrekvens som g-en på tredjebånd på den lyse gitar e-strengen (!).

Når det kommer til solering synes jeg den holdningen om at bassen bare skal være ett fundament for de lekelystne høyere-register instumentene, er undergravende for bassister. Vi kan spille MINST like gode soloer som noen andre, om vi bare vil og jobber for dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.