Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshallen er på veg ut vinduet!


Eclipse

Anbefalte innlegg

Eg har ein Marshall TSL602, og i går byrja den å smelle, sprake og knittre voldsamt. Eg spelte ikkje på forsterkaren då dette skjedde og no skal de berre eit lite klapp eller dunk til på toppen før den byrjer med jamringa igjen. Har nokon ein ide om kva som kan vera gale? Defekte røyr, dårleg kontakt eller er satanskapen heimsøkt av demoner? Dette skjer sjølv om volumet er heilt nedskrudd og berre når både power/standby er på.

All hjelp mottek eg med stor takksemd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsterkeren trenger profesjonell hjelp, ikke nødvendigvis bytte av rør... Feilen kan godt sitte i et rør, men kan også være en kortslutning om trent hvor som helst i forsterkeren, f.eks i romklangfjærene eller i kretskortet. Ikke begynn med å rote med dette hvis du ikke er en kløpper i elektronikk, ta den med til butikken du kjøpte den og få den reparert.

Forresten er det ikke nødvendig å bytte preamprør i en forsterker, de blir ikke "slitt" på samme måte som utgangsrør. Preamprør skiftes når de er/blir mikrofoniske eller hvis man ønsker en annen vrengkarakteristikk i forsterkeren. Men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange ganger opplevd symptomene han beskriver, og det har alltid vært et utgangsrør som har gått til de evige jaktmarker.

Siden utgangsrørene hans med 90% sikkerhet har gått til helvete, og han ikke skriver noe om når han skiftet rør sist, regner jeg med at alt som sitter i denne forsterkeren er såpass gammelt at det bare er et tidsspørsmål før det ryker allikevel. På den andre siden, hvis det sitter orginalrør der, så KAN han ha en fordel av å få byttet ut disse siden de muligens er av crappy kvalitet i forhold til hva man kan bestille seg for en billig penge fra utlandet.

Nye rør fra Eurotubes er grisebillig. Å finne en som kan gå over ampen din for å sjekke bias (er den justerbar på disse?) burde ikke være noe problem. Går du til en som har litt peiling så får du også bekreftet/avkreftet hva som er feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.