Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trene opp fingrene


Mathiasman

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hummlensflukt!

råd: ikke begynn med å prøve å spille så fort som mulig, med ei gang.. lær deg skikkli time og anslag før man bynner å øke tempo, og gjør det gradvis.. ellers blir det bare et rot, og du vender deg til vaner som man kommer til å slite med senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har spilt akkustisk i noen år, så jeg kan de aller fleste grep å sånn, men skal nå begynne å lære riff og soloer. mener du at jeg skal skaffe meg en lærer eller noe sånt? jeg har tenkt å gå på Mads Eriksen el-gitar-kurs i Bergen til våren. Syns du jeg skal vente til det eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lekt meg med akkustisk gitar i 2 år nå ;) har lyst å prøve noe nytt!

lek med en elektrisk gitar da vel :wink:

det er så mange useriøse innlegg på dette forumet her. hehe. bare kødder(til opplysning, mange som ikke forstår slik humor/ironi) men det er ingen som har lyst å tipse meg om en lett rocke-sang, noe ala matallica, guns n roses osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lekt meg med akkustisk gitar i 2 år nå ;) har lyst å prøve noe nytt!

lek med en elektrisk gitar da vel :wink:

det er så mange useriøse innlegg på dette forumet her. hehe. bare kødder(til opplysning' date=' mange som ikke forstår slik humor/ironi) men det er ingen som har lyst å tipse meg om en lett rocke-sang, noe ala matallica, guns n roses osv?[/quote']

Metallica- For whom the bell tolls

Den er svine enkel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads er knall. Utrolig flink og lang erfaring med å lære fra seg, noe som kan være greit å ha i bakhuet om man er på jakt etter en flink lærer. Veit at Jarle Olsen også selger enkelttimer i Bergensområdet, han er teknisk som et fly virker det det som, aner ikke hvordan han er pedagogisk sett :wink:

Min måte å lære å spille på var maiden, maiden og mere maiden - da spes Phantom of the Opera :D

Ellers enig med de andre her som anbefaler deg å spille de låtene du selv synes er kule - er lettere å holde interessen oppe for øvinga på den måten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første sangen jeg lærte meg på gitar er Amour fra Rammstein. Personlig synes jeg at den var vanskelig i begynnelsen, men kan ha med at når jeg lærte den hadde jeg aldri spillt gitar før.

Tabsen til sangen finner du ved å gå på www.rstabs.tk >reise reise >amour.

Som de andre også sier, er det smart å begynne med det du liker, men jeg vil råde deg til å begynne med de enkelse først, og så spille mer avansert etterhvert. Øvelse gjør mester vett'u

*lykke til* :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.