Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar - Jackson eller annet?


HvitRavn

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er ny på dette forumet, som dere ser :)

Jeg har en Fender Squire som er helt utslitt nå. Halsen er skeiv, nesten alle bandene har spor (ett av dem har et glipp også, tynneste strengen henger seg lett opp), stemmingen er helt umulig, pickup'ene høres ikke helt bra ut, volumknappen skurrer, og ja. Den er moden for utskifting :)

Budsjettet er på ca. 8000 for bare gitar. Jeg har vurdert en Jackson Dinky DKMG, men er usikker på hvordan tremoloen er. (Når jeg sier tremolo så mener jeg Floyd Rose. Jeg mener Edge Pro. Dere vet hva jeg mener :) )

Noen som har erfaring med tremoloen på denne gitaren, evt. vet om alternativer til denne i ca. samme prisklasse som kan være verdt å vurdere? Jeg har aldri eid en gitar med tremolo før, men har alltid hatt lyst på en siden jeg prøvde en Ibanez for mange år siden. Er det noen grunner til å unngå tremolo?

Jeg har forøvrig spilt gitar i ca. 11 år, med et opphold på ca. 2 år nå :(

Jeg kommer sikkert til å legge Squiren ut i kjøp&salg-forumet med tiden om noen vil ha den. Den kommer neppe til å koste så mye mer enn frakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mestparten kommer til å si "kjøp deg brukt gitar, kjøp deg ibanez og lisenserte floyd roser er dårlig".

DKMG er garantert en knallgitar. Har selv hatt to "billig"-Jacksoner. RR3 og JS30. Hadde ingen problemer med floydene på noen av de.

Jeg ville gått for DKMG'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to helt forskjellige tremolo-system. ZRen til Ibanez og JT580(tror det var det den het). Les litt om de så du vet hva du kjøper. Er selv fan av S gitarene, men har ikke prøvd noen med ZR (har lo-pro edge på min). Men Jacksons system er helt klart bedre enn ibanez sitt edge III system. Har ikke prøvd pro edge II. Hmm, kanskje på tide å ta seg en tur inn i ei musikksjappe igjen.. hehe..

I bunn og grunn, begge gitarene er gode, så prøv før du kjøper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Roar her sier: De fleste vil anbefale deg kjøpe brukt, og det inkluderer meg også.

Jeg kjøpte min Jackson KE2 for 11000 uten en skramme, og inkludert kasse. Du kan få mye fint for 8000 også. Ligger f.eks en fet Gibson Explorer ute på dritfetegitarer.com til 8000.

Sjekk kjøp og salg sidene på musikkweb.no og marios.no, så finner du nok noe der.

Å kjøpe nytt er som regel å kaste bort mange tusenlapper, så lenge du ikke skal ha noe spesielt som du ikke finner brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndlaget i England??? hehe.. Tror nok ikke det (ikke hørt om at Jackson har hatt noen UK fabrikker eller gitarmakere)... Enten er den en USA Soloist (som neppe ville ha blitt solgt så billig), ellers så er det en Japan. Tror ikke soloist har korea modell, men er ikke sikker...

Finn ut hvilken Soloist modell det er, hvor gammel den er, om det er orginal finish eller om den er nedslipt, orginal eller lisensert floyd, båndslitasje, andre slitasjer defekter.... Ta en telefon og fortell oss hva han sier.

Soloist er kanskje den ypperste Jackson-gitaren (personelig preferanse ++).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som acron sier!

Mest sannsynlig en SL3, laget i Japan, lisensiert Floyd.

Ser ut som Jackson pickuper, noe som betyr at den nok er noen år gammel.

Det med finishen er et godt spørsmål, reagerte også på det, ser ikke ut som det er originalt.

Skulle være et greit kjøp det der til den prisen.

Som noen vet går jo jeg gjerne god for Jackson gitarer... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en jackson dkmg (ikke dinkymodellen) for ca en mnd siden, og må bare si at jeg blir mer og mer glad i den. Det er min første elgitar, men jeg valgte likevel å kjøpe gitar med fr, og har ikke hatt noe problemer med den. Nå bruker jeg ikke fr så mye foreløpig, men det holder i massevis å stemme gitaren en gang i uka.

Gain-boost funksjonen er også kul, og gir bra vrenglyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.