Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Action (på gitar altså)=P


Jingles

Anbefalte innlegg

Ja, altså. Det er ikke til å legge skjul på at jeg er dårlig til å mekke på gitaren.. jeg kan spille på den, ikke noe mer..=P

Når det er sagt, er problemet at jeg bytta strenger på stratten min i dag. Og etter at det var gjort, får jeg ikke høyna strengene på gitaren. Jeg har prøvd å stramme litt av hvert før jeg måtte søke råd her..:)

Strengene kommer nedi hals - singlecoilen når jeg spiller og jeg er veldig frustrert akkurat nå..:P

noen som har noe tips om hvordan jeg kan få høyna strengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de tikke bare til å stille på skruene som "holder" stregene oppe nærmest halsmikrofonen?

Uansett, på stratten min ser det ikke ut som at det skal være mulig å senke strengene så lavt som du beskriver her. Strengene ville så vidt treffe halsen før singelcoilen hvis jeg hadde senket strengene helt ned.

Hvordan skjedde dette?

Edit: bruk en umbrakonøkkel på skruene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de tikke bare til å stille på skruene som "holder" stregene oppe nærmest halsmikrofonen?

Uansett, på stratten min ser det ikke ut som at det skal være mulig å senke strengene så lavt som du beskriver her.  Strengene ville så vidt treffe halsen før singelcoilen hvis jeg hadde senket strengene helt ned.

Hvordan skjedde dette?

Edit: bruk en umbrakonøkkel på skruene?

vel, har prøvd å skru på de skruene, men det hjelper liksom ikke noe:S

har en ganske høy halsscoil egentlig.. hmm.. lurer på om det kan være noe mer galt, da..?

får kanskje ta henne med ned til butikken, så kan de se på den..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis strengene ikke lager ulyder over halsen bør du ikke heve dem. Mikrofonene justeres etter strengene, så hvis en mikrofon er for nær strengene flytter du den ene mikrofonen isteden for å flytte alle strengene. ;)

Mikrofonen kan både heves og senkes, så hvis det ikke går den ene veien får du prøve den andre. Det er bare to skruer på hver kortside av mikrofonen. Helt ufarlig å skru på, men en stor fordel om du ikke skrur skruene helt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor jo ikke langt unna meg, så jeg kan sikkert gi deg et lite kurs i hvordan man justerer en gitar en gang :)

egentlig trenger enhver gitarist det, altfor mange gitarister som ikke kan å justere på gitarene sine...synd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter masse skruing og prøving i går, fikk jeg det egentlig til=)

justerte singlecoilen ned litt, slik som euphor anbefalte. Jeg stilte også litt på vibarmen, og på de skruene som "holder" strengene oppe. så det gikk veldig greit til slutt..;)

takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja, altså. Det er ikke til å legge skjul på at jeg er dårlig til å mekke på gitaren.. jeg kan spille på den, ikke noe mer..=P

Når det er sagt, er problemet at jeg bytta strenger på stratten min i dag. Og etter at det var gjort, får jeg ikke høyna strengene på gitaren. Jeg har prøvd å stramme litt av hvert før jeg måtte søke råd her..:)

Strengene kommer nedi hals - singlecoilen når jeg spiller og jeg er veldig frustrert akkurat nå..:P

noen som har noe tips om hvordan jeg kan få høyna strengene?

Det du skulle gjort var å skru av lokket bak på gitaren og tatt av ei fjær, stemt opp gitaren og satt på fjæra igjen.

Og stemt igjen.

Neste gang så bør du legge noe mellom blokka og treverket før du tar av de gamle strengene slik at ikke fjærene drar den helt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det man vanligvis øker høyden på strengene a?

for den dype E strengen min kunne trengt litt heving.

om jeg må heve alle så er ikke det et problem.

om det er noen som gidder så hadde det vært fint og få noe visuele hjelpemidler.

For jeg er ikke så flink til og følge instruksjoner.

og jeg har en strat, mex, med vintage bro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som vi er inne på dette med justering av strengehøyde - hvor høyt burde jeg sette strengene? (cm/mm?)

Har hørt at det skal være så og så mye mellomrom mellom 12. bånd og halsen, er dog ikke sikker.

Dette har vel kanskje også noe å gjøre med strengetykkelse, jeg bruker .10 :)

Noen tips til dette? Og ja, jeg veit hvordan jeg hever og senker dem. :P

PS: Jeg burde kanskje si at jeg har Floyd Rose (ZR) bridge.

Endret av Trickster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma skjedde med lpn min..

var nede på riff, de mente jeg måtte ha ny hals, samma gjorde en anna musikkforetning..

så fikk jeg en gitarmaker til å se på den, da bare sjente han litt på strengen, å fant et lite hakk.. problemet løst:P

men alle har ikke like flaks da:P

men du må huske at det kan skurre litt når du spiller uten forsterker, for skurrelyden kommer ikke så lett ut gjennom forsterkeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.