Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Big Muff


Freak Baby

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å legge til enda en vreng-pedal på brettet mitt, og vurderer sterkt EHX Big Muff.

Jeg har hørt mange varme ord om denne, og mange av mine favoritt-gitarister(bla. John Frusciante, Omar Rodriguez Lopez, Jack White) bruker den.

Jeg spiller også bass, og jeg har hørt at denne funker rått på bass også(?), noe som er en fordel.

Jeg spiller alternativ rock.

Jeg har følgende spørsmål:

Er det noen som har noen formeninger om denne pedalen?

Er det også noen som har lydklipp av denne? eller vet om sanger som den blir brukt i?

Men jeg har lest på andre forum at denne egner seg best til solospill, og ikke til komp. Stemmer dette?

Mvh Bjørn Ognøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Big Muff Pi selv. Den amerikanske reissuen.

Den funker definitivt best til solospill. Til rytmegitar er den ikke så tess (med mindre du spiller litt tyngre greier).

Du har umåtelig med sustain i denne saken, og vreng til tusan. Har du humbuckere skal ikke du ha noe problem med å takle alt sammen, men med singlecoils trengs en godt skjermet/jordet gitar og kanskje en kjekk liten kompressor for å "holde på" tonen, noe jeg sliter med, da min gitar egentlig støyer litt...

EDIT:

Vil bare legge til at David Gilmour er meget glad i Big Muff, og at den er hyppig brukt av bassister som vil ha en fet vreng. Cliff Burton brukte den, og det samme gjør bassisten i Muse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.