Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er viktigst?


G2A

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å spille noe som er fint. Hør på Black Sabbath. Hvem her klarer å lage like enkle riff? To akkorder... Evnen til å lage fine ting er helt klart det viktigste.

Skrev ei hel låt ved å nynne en gang. Nynnet et opptak av alle gitarriffene, nynnet på vokal, gitarsoloer, trommern bass etc. Tilslutt lærte jeg meg sangen på gitar. Ble en enkel men tøff låt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart gehør og musikkforståelse før teknikk og teori! Uten musikkforståelse blir det vanskelig å improvisere!

Når jeg spiller improviserer jeg nesten bestandig når jeg spiller gitarsoloer, noe er jo etterhvert blitt fast, men på festspillinger er det mest improvisasjon. Det er fordeler med å spille live og uten sequensing, man kan jo ta noen takter ekatra med solo, eller kjøre en annen avsluttning enn normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å sei...

ja' date=' eg e en dårlig gitarist, men eg meina det som gjer at du kan nå langt har med feeling å gjere.. å kunne få noke enkelt til å groove...[/quote']

Det var ikke meningen å si at du er dårlig, men det er nok sånn at enkelte gitarister unnskylder talentet sitt med "feeling." Feeling er en bra ting, men det kan ikke brukes som unnskyldning, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.