Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

M-Audio Blackbox


HalTan

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd denne?

http://www.m-audio.com/products/en_us/MAud...ckBox-main.html

Ser ut som et greit (billigere) alternativ til Pod. Var en demo-video der med noen lyder osv. men de klippa er lessa opp med effekter, får liksom ikke hørt hva denne saken faktisk kan produsere av gitarlyd. Hadde vært fint om noen kunne synse litt om denne, spess om de har prøvd den...

GO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor du i oslo så vet jeg dem har dne på riff, men om det er et billigere alternativ til pod? koster jo 330 usd og pod xt koster 280 usd ellerno

Koster 1800 kr hos Riff, Pod XT koster jo nesten 4000 (?).

oi, bare så på usd prisen jeg, den er jo dyrere enn poden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Blackbox, og den er veldig bra. Den kan faktisk sammenliknes med et eksternt lydkort fordi den har en mic inngang i tillegg til gitarinngang og Hodetelefonutgang. Jeg har litt for dårlig PC til å bruke den skikkelig. Programmet som følger med virker helt OK til å få tatt opp ting. Det den mangler er reverb.

Det som er kulest med den, er at effektene du bruker justerer seg etter tempoet på trommemaskinen! Det betyr at du alltid har perfekt synkronisert effekt til trommerytmen. Green Day brukte dette på introen til Boulevard of Broken Dreams.

Hvis du kun er ute etter en øvingsdings, ville jeg gått for en Korg Pandora. Har en sånn selv.

Men som sagt til opptak og til vokal, er Black Boxer bedre enn Pod XT. Har en sånn også. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill martin93. Var innom og skulle høre med den lokale musikksjappa i dag - hva de skulle ha for den, og fikk vite at 1800 er et forhandlertilbud som varer ut dagen, så stiger den til 2600 i morra. Så da ble det til at jeg skrev meg på lista 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill martin93. Var innom og skulle høre med den lokale musikksjappa i dag - hva de skulle ha for den, og fikk vite at 1800 er et forhandlertilbud som varer ut dagen, så stiger den til 2600 i morra. Så da ble det til at jeg skrev meg på lista  8)

Ett lite tips hvis du ikke absolutt trenger stereolyd:

Hvis du som jeg, vil bruke den til å øve etter en cd eller Mp3, så kan du mekke deg en minijack/han XLR som du kobler i mic inpute'n, så kan du jamme med musikken via BlackBoxen. Du får da lyden fra CD'n og gitaren din i hodetelefonene. Noe naboene ikke minst vil sette pris på og du får dritfet lyd uten å rigge opp amper, pedaler og annen morro. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill martin93. Var innom og skulle høre med den lokale musikksjappa i dag - hva de skulle ha for den, og fikk vite at 1800 er et forhandlertilbud som varer ut dagen, så stiger den til 2600 i morra. Så da ble det til at jeg skrev meg på lista  8)

Ett lite tips hvis du ikke absolutt trenger stereolyd:

Hvis du som jeg, vil bruke den til å øve etter en cd eller Mp3, så kan du mekke deg en minijack/han XLR som du kobler i mic inpute'n, så kan du jamme med musikken via BlackBoxen. Du får da lyden fra CD'n og gitaren din i hodetelefonene. Noe naboene ikke minst vil sette pris på og du får dritfet lyd uten å rigge opp amper, pedaler og annen morro. ;)

Takker for tipset. Vi har noen slike overganger på skolen, så jeg får vel godsnakke litt med avdelingslederen :)

Hvordan er det forresten med pedaler? Kan man bruke alle "standard" exspression- og switchpedaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill martin93. Var innom og skulle høre med den lokale musikksjappa i dag - hva de skulle ha for den, og fikk vite at 1800 er et forhandlertilbud som varer ut dagen, så stiger den til 2600 i morra. Så da ble det til at jeg skrev meg på lista  8)

Ett lite tips hvis du ikke absolutt trenger stereolyd:

Hvis du som jeg, vil bruke den til å øve etter en cd eller Mp3, så kan du mekke deg en minijack/han XLR som du kobler i mic inpute'n, så kan du jamme med musikken via BlackBoxen. Du får da lyden fra CD'n og gitaren din i hodetelefonene. Noe naboene ikke minst vil sette pris på og du får dritfet lyd uten å rigge opp amper, pedaler og annen morro. ;)

Takker for tipset. Vi har noen slike overganger på skolen, så jeg får vel godsnakke litt med avdelingslederen :)

Hvordan er det forresten med pedaler? Kan man bruke alle "standard" exspression- og switchpedaler?

Det er expression input + to andre pedalinputs, så du har noen muligheter ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.