Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor lang tid tar det å lære seg gripebrettet?


G2A

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror det kan hjelpe hvis man tenker over hvilke noter man faktisk spiller når man lærer seg et nytt lick eller riff. Får kanskje bedre overblikk da.

Den strategien følger iallefall jeg. Hjelper mye bedre enn ren pugging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan hjelpe hvis man tenker over hvilke noter man faktisk spiller når man lærer seg et nytt lick eller riff. Får kanskje bedre overblikk da.

Den strategien følger iallefall jeg. Hjelper mye bedre enn ren pugging

Jepp. Jeg mener man klarer å huske det bedre da. At det sitter en gang for alle liksom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg, Exx0n og AlexanderT har et forsøk på gang. Vi har en dag for hver note. Jeg har desverre kommet ut av det i det siste, for har vært ganske travelt, men i dag har vi Db om ikke jeg tar heeelt feil.

Tror dette funker ganske greit, men må nok holde på en stund før man kan det ordentlig..=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du lærer dem kromatisk, tar det ikke lang tid da? Du har vel lett for å lære at A er "to bånd unna G" osv. Blir bare en langt kortere måte å "telle noter" på ... eller tar jeg feil? Jeg har ikke prøvd dette selv, kan kun noen få av notene på gripebrettet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg, Exx0n og AlexanderT har et forsøk på gang. Vi har en dag for hver note. Jeg har desverre kommet ut av det i det siste, for har vært ganske travelt, men i dag har vi Db om ikke jeg tar heeelt feil.  

Tror dette funker ganske greit, men må nok holde på en stund før man kan det ordentlig..=P

Jeg har jo fallt jo ut etter 4. dagen eller noe. :P Fikk aldri tid til å øve på greiene.. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg, Exx0n og AlexanderT har et forsøk på gang. Vi har en dag for hver note. Jeg har desverre kommet ut av det i det siste, for har vært ganske travelt, men i dag har vi Db om ikke jeg tar heeelt feil.  

Tror dette funker ganske greit, men må nok holde på en stund før man kan det ordentlig..=P

Si ifra når vi er på C igjen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.