Gå til innhold
kristian_smart

Gitar Billig Fra U.S.A :S

Anbefalte innlegg

Ok folkens..fatter drar til texas i morra og som kjent er gitarer noen lapper billigere der borte..for å si det mildt! :D

det første jeg lurer litt på er om hvilken gitar jeg burde skaffe meg, en:

Ibanez JS1000 eller en MusicMan Petrucci signature?

ikke begynn å foreslå så mange andre Ibanez modeller som dere mener er bedre fordi jeg er ikke spesiellt glad i den spisse RG formen,.. :lol:

OG...noen som veit om noen geniale Amerikanske web sider for kjøp av gitar? eller hjemmeside til en god butikk jeg kunne hennvendt meg til?

ver aktive her nåa,..har ikke mange dagene på meg til å finne ut av dette her :|

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde kjøpt john petrucci i hvertfall... men har også lyst på en joe satriani gitar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe...ja petruccien er jo dyrest da( vertfall med piezo ) men noen som veit hvordan wibben er på petruccien i forhold til ibanez sine?

web sider er og fett om dere skreiv :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hehe...ja petruccien er jo dyrest da( vertfall med piezo ) men noen som veit hvordan wibben er på petruccien i forhold til ibanez sine?

web sider er og fett om dere skreiv :D

skal du ha petrucci må du ha piezo :P

vib systemet blir vel litt annerledes enn på ibanez'ene da det ikke er floyd rose, men skal funke nogenlunde likt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener at du på petrucci gitaren ikke akkurat kan utføre dive-bombs slik som man kan på satriani gitaren...

men jeg ville gått for en petrucci 7 strenger....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mener at du på petrucci gitaren ikke akkurat  kan utføre dive-bombs slik som man kan på satriani gitaren...

Funker fett med dive bombs på en Petrucci. Funka da ihvertfall veldig fint på AlexanderT sin Petrucci :) Og han en av de dyre ;)

Jeg ville ha valgt Petruccien tror jeg om jeg hadde fått valget mellom de 2. Men om jeg skulle ha dratt til USA for å kjøpe gitar ville jeg heller ha kjøpt en annen. Ikke signatur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter og koser meg med den nå. :mrgreen:

Vær litt obs på dette med å kjøpe fra USA og garanti. Jeg skrev denne mailen en gang i tiden til en som lurte litt på hvordan jeg gjorde med bestilling og slikt, og jeg tok heldigvis vare på den. Så her er litt nyttig og unyttig info for dere som er ute etter JP'en:

Heisann.

Det jeg gjorde var å bestille fra en amerikansk nettbutik, www.riksmusic.com for å deretter få den fraktet til Norge via JetCarrier, www.magnum.no.

JetCarrier er et norsk firma som gir deg en postboks i USA helt gratis (men å få varer sendt er naturligvis ikke gratis), en adresse du kan sende varer du bestiller fra nettbutikker til. Det er ofte slik at nettbutikker ikke vil eller har lov å sende til Norge, især ikke gitarer da det finnes regler på det. Men dette er måten å snike seg unna på, siden de har lov å shippe til amerikanske adresser.

Da jeg måtte bestille, måtte jeg forklare at adressa var en postboks, og meningen var at pakken skulle videre til Norge. Merkelig nok så gikk det helt greit, til tross for at Ernie Ball er strenge på at nordmenn skal kjøpe gitarene deres fra norske forhandlere. Kan være butikken ikke var klar over det.

Jeg er ikke helt sikker på om RiksMusic selger gitarer over nettet lenger. Tror de har slutta med det. Søk på google for å finne butikker som har, og sammenlikne priser: http://www.google.com/search?q=ernie+ball+...=utf-8&oe=utf-8

Du bør være obs på at hvis du bestiller fra Amerika, så kan du ikke få gitaren reparert hos norske Ernie Ball forhandlere hvis noe skulle skje. Gitaren må isåfall sendes helt til USA. Jeg har litt problemer med halsen på gitaren min, og den tar nå den unødvendige turen over dit. Petruccigitaren er har vært kjent for å ha noen sprekker der halsen er festa i kroppen etter en brutal tur med posten. Så jeg tør ikke tenke på alt stresset, om den kommer fram til Norge slik og må tilbake til fabrikken. Min hadde heldigvis ingen slike sprekker, men det har forekommet en del på den gitaren. Ernie Ball har siden byttet til en mer passende kasse til gitaren, så det kan være problemet er så godt som løst.

Det tar forresten litt tid før du får gitaren. Regn med et par-tre måneder før Ernie Ball har bygd gitaren i tillegg til en liten måned som det tar for å frakte gitaren i øst og vest.

Du bør altså tenke igjennom to ganger før du gjør det, i og med at Ernie Ball ikke liker så godt at folk bestiller utenom forhandleren i landet kjøperen bor i. Om bestemmer deg for å kjøpe her i Norge, så tror jeg ikke prisan er så verst på www.sound1.no. Jeg vifter kanskje litt vilt med pekefingeren, men da er du jaffal klar over risikoen. Som regel så går det jo greit. Du får bare spørre om det er noe. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mener at du på petrucci gitaren ikke akkurat  kan utføre dive-bombs slik som man kan på satriani gitaren...

Som eXX0n sier så er det ikke noe i veien for dive bombs og diverse. Tremmen er så vidt jeg vet basert på samme enkle prinsippet som floyd rose og liknende. Men den føles kanskje en god del annerledes.

7-strengeren til EB er ikke så dumt valg, det. Har ikke fått prøvd den selv, men på JP-forumet var folk stort sett enige om at den har en mer komfortabel hals enn 6-strengeren (men jeg klager ikke på halsen på den; perfekt for meg iallefall).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

detta med frakt høres skummelt ut :? ..men er rimelig sikker på at jeg slipper det problemet om jeg selv henter gitaren, eller om fatter tar den med seg hjem nå som håndbagasje.. :D

anngående 7-strenger så tror jeg ikke det er helt meg,..har spillt litt på en Ibanez1527 som er en snasen tilvennings sak, men men

dere må vite at jeg kjøper ikke noen av gitarene pga signaturen..det blir litt feil, JS'en er etter min mening den eneste fine dyre gitaren ibanez lager og Peruccien er jo bare elsk :D unik på lyd og feeling vil jeg tro, men kanskje ikke så unikt disegn.. annyways! dette er jo et luksus problem :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Peruccien er jo bare elsk :D  unik på lyd og feeling vil jeg tro, men kanskje ikke så unikt disegn.. annyways! dette er jo et luksus problem :lol:

Petruccien er LEKKER da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

at den ikke er lekker har jeg ikke sagt noe på...jeg sa 'unik' .. det er jo noe helt annet...den skiller seg ikke så mye ut fra de andre modellene til MusicMan er det jeg mener.. :roll:

men den er nice da! det er jeg jævlig enig i!! :mrgreen:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey!

Hvis du finner en Boss TU-2 til 100 dollar eller mindre, gidder du kjøpe en for meg?

Ellers ville jeg gått for Petruccimodellen, eneste problemet er at den er hakket vanskeligere å få tak i enn JS'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.