Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tremol-No


Gnome

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt fuckings genialt. Jeg bare må han en slik! Er det noen her som har for salg eller må jeg betsille fra utlandet?

Kult å se videoen. Likte den fargede gitaren :D:D Det er en Ibanez J-custom Art-Rg1. Skal visstnok kun være lagd 24 stykker av den og hvem tror dere har den eneste i norge???? :P

Mohaa haa ha!!

SPIFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en selger på ebay. Dollaren er veldig svak i forhold til den norske krona nnå, så du bør få en tremol-no til 3-400 kroner inkl frakt. Kjøpte min fra en der, og er fornøyd med kjøpet. Føler kanskje at det kan gjøres tekniske forbedringer på oppfinnelsen, og det holder de nok også på med. F. eks. passer ikke festekloa på tremoloblokker som skrår på ene siden (altså ikke 90% på begge sider der hvor kloa skal festes), og strammesrkuene har lett for å ramle ut når de ikke er strammet til. Kan tenke meg at de etterhvert kunne utviklet en bedre strammemekanisme, og festekloa blir visst oppgradert snart.

Når den er montert så fungerer tremol-noen veldig bra på det den skal gjøre. Jeg tenkte også at den ville fungere som en blokkering ved strengeskifte, slik at den holder på plass floyden mens jeg tar av alle strengene. Det gikk, men det var bare såvidt den klarte å holde tilbake presset fra de tre fjærene. Hadde jeg hatt tykkere strenger og ditto strammere fjærer så hadde det nok ikke gått. De kunne også sendt med noen gode treskruer til fjærene, siden fjærkloa er en del tykkere enn vanlige klør, slik at treskruene som jeg hadde fra før ble litt for korte, og det sa spjoooing! da jeg likevel prøvde dem. Måtte krype til korset og kjøpe noen kraftigere. Men det er umulig for dem å sende med skruer som dekker alle behov.

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en selger på ebay. Dollaren er veldig svak i forhold til den norske krona nnå, så du bør få en tremol-no til 3-400 kroner inkl frakt. Kjøpte min fra en der, og er fornøyd med kjøpet. Føler kanskje at det kan gjøres tekniske forbedringer på oppfinnelsen, og det holder de nok også på med. F. eks. passer ikke festekloa på tremoloblokker som skrår på ene siden (altså ikke 90% på begge sider der hvor kloa skal festes), og strammesrkuene har lett for å ramle ut når de ikke er strammet til. Kan tenke meg at de etterhvert kunne utviklet en bedre strammemekanisme, og festekloa blir visst oppgradert snart.

Når den er montert så fungerer tremol-noen veldig bra på det den skal gjøre. Jeg tenkte også at den ville fungere som en blokkering ved strengeskifte, slik at den holder på plass floyden mens jeg tar av alle strengene. Det gikk, men det var bare såvidt den klarte å holde tilbake presset fra de tre fjærene. Hadde jeg hatt tykkere strenger og ditto strammere fjærer så hadde det nok ikke gått. De kunne også sendt med noen gode treskruer til fjærene, siden fjærkloa er en del tykkere enn vanlige klør, slik at treskruene som jeg hadde fra før ble litt for korte, og det sa spjoooing! da jeg likevel prøvde dem. Måtte krype til korset og kjøpe noen kraftigere. Men det er umulig for dem å sende med skruer som dekker alle behov.

1. 300-400 inkl frakt? Er ikke frakkostnadene mye høyere enn det?

2. Du snakker om strengeskifte. Jeg kommer til å bruke 0.11 og stemme i D Standard (Vil sørge for å ha noenlunde lik stramhet i strengene som E Standard med 0.11). Tror du jeg vil kunne gjennomføre dette uten problemer? Hvis ikke skal det vel gå å kunne ta av en og en streng, mens en skifter og la de andre stå på?

Kommer til å kjøpe en Paul Reed Smith så du vet kanskje åssen det vil funke med det tremolo systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg registrert meg på eBay og gitt bud på en. Krysser fingrene. Fant også en nettside i Sverige som solgte dingsen for 695 svenske kroner..+ porto og evt. toll tull så blir det fort dyrt. Satser på ebay eller å kjøpe den i utlandet selv når jeg reiser. I værste fall så må vel noen ta den inn til Norge snart?

SPIFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 300-400 inkl frakt? Er ikke frakkostnadene mye høyere enn det?

2. Du snakker om strengeskifte. Jeg kommer til å bruke 0.11 og stemme i D Standard (Vil sørge for å ha noenlunde lik stramhet i strengene som E Standard med 0.11). Tror du jeg vil kunne gjennomføre dette uten problemer? Hvis ikke skal det vel gå å kunne ta av en og en streng, mens en skifter og la de andre stå på?

Kommer til å kjøpe en Paul Reed Smith så du vet kanskje åssen det vil funke med det tremolo systemet?

1. Nei. Selve tremol-noen kostet $59,9, frakten kostet $7-8. Det var vel $68 jeg betalte til sammen. Med dagens dollarkurs blr det i overkant av 400, så jeg var kanskje litt snill i det opprinnelige overslaget mitt.

2. Jeg anbefaler ikke å bruke tremol-noen som blokkering på den måten, det er vel heller ikke et bruksområde den er tiltenkt. Sannsynligvis fungerer det bedre på en PRS enn på en Floyd, hvor selve floyden ikke er festet til kroppen annet enn ved hjelp av strenge- og fjærpress. Jeg vet ikke helt hvordan PRS-systemet er.

Lurer du på ting om en spesifikk gitar vil funke med tremol-no, så spør/søk på tremolno-forumet, eller send fyren på tremolno.com (der finner du også forumet) en mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

…og strammesrkuene har lett for å ramle ut når de ikke er strammet til.

Såvidt jeg har fått med meg løses det problemet enkelt med litt Loc-Tite.

Jo, men synes fortsatt det virker som en litt primitiv løsning som kan gjøres bedre. Det er uansett ikke noe problem for elendige soveromsgitarister som meg selv, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut til at de har begynt å selge oppdaterte tremol-noer med bedre festemekanisme til tremoloblokka:

http://www.tremolno.com/forums/showthread....=169&page=3

Det vil si at stort sett alle tremoloer, også de med skråblokk som på hipshoten min og en del gamle stratblokker, vil fungere med den. Går ut fra at PRS vil fungere storveis. Det er greit å sjekke om ebay-sjappene har den nye typen hvis du har en litt rar tremolo-blokk, med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 300-400 inkl frakt? Er ikke frakkostnadene mye høyere enn det?

2. Du snakker om strengeskifte. Jeg kommer til å bruke 0.11 og stemme i D Standard (Vil sørge for å ha noenlunde lik stramhet i strengene som E Standard med 0.11). Tror du jeg vil kunne gjennomføre dette uten problemer? Hvis ikke skal det vel gå å kunne ta av en og en streng, mens en skifter og la de andre stå på?

Kommer til å kjøpe en Paul Reed Smith så du vet kanskje åssen det vil funke med det tremolo systemet?

1. Nei. Selve tremol-noen kostet $59,9, frakten kostet $7-8. Det var vel $68 jeg betalte til sammen. Med dagens dollarkurs blr det i overkant av 400, så jeg var kanskje litt snill i det opprinnelige overslaget mitt.

2. Jeg anbefaler ikke å bruke tremol-noen som blokkering på den måten, det er vel heller ikke et bruksområde den er tiltenkt. Sannsynligvis fungerer det bedre på en PRS enn på en Floyd, hvor selve floyden ikke er festet til kroppen annet enn ved hjelp av strenge- og fjærpress. Jeg vet ikke helt hvordan PRS-systemet er.

Lurer du på ting om en spesifikk gitar vil funke med tremol-no, så spør/søk på tremolno-forumet, eller send fyren på tremolno.com (der finner du også forumet) en mail.

Så når jeg skal skifte strengene da må jeg altså sørge for å låse vibsystemet på en annen måte? Blir jo veldig lite forskjell i spennet hvis jeg skifter en og en streng gjør det ikke?

På videoen på tremol-no.com viser de jo at gitaren holder stemingen perfekt når de klipper av en streng..

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Morgan Legends holder søren meg stemminga når en streng ryker!

Hvor mange fjæringer bruker du? Type strenger og hva er du stemt i?

Ja, dette viser vel at det skal gå an å skifte strenger uten å måtte intonere på nytt, etc... Så lenge en skifter en og en av gangen? Tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 300-400 inkl frakt? Er ikke frakkostnadene mye høyere enn det?

2. Du snakker om strengeskifte. Jeg kommer til å bruke 0.11 og stemme i D Standard (Vil sørge for å ha noenlunde lik stramhet i strengene som E Standard med 0.11). Tror du jeg vil kunne gjennomføre dette uten problemer? Hvis ikke skal det vel gå å kunne ta av en og en streng, mens en skifter og la de andre stå på?

Kommer til å kjøpe en Paul Reed Smith så du vet kanskje åssen det vil funke med det tremolo systemet?

1. Nei. Selve tremol-noen kostet $59,9, frakten kostet $7-8. Det var vel $68 jeg betalte til sammen. Med dagens dollarkurs blr det i overkant av 400, så jeg var kanskje litt snill i det opprinnelige overslaget mitt.

2. Jeg anbefaler ikke å bruke tremol-noen som blokkering på den måten, det er vel heller ikke et bruksområde den er tiltenkt. Sannsynligvis fungerer det bedre på en PRS enn på en Floyd, hvor selve floyden ikke er festet til kroppen annet enn ved hjelp av strenge- og fjærpress. Jeg vet ikke helt hvordan PRS-systemet er.

Lurer du på ting om en spesifikk gitar vil funke med tremol-no, så spør/søk på tremolno-forumet, eller send fyren på tremolno.com (der finner du også forumet) en mail.

Så når jeg skal skifte strengene da må jeg altså sørge for å låse vibsystemet på en annen måte? Blir jo veldig lite forskjell i spennet hvis jeg skifter en og en streng gjør det ikke?

På videoen på tremol-no.com viser de jo at gitaren holder stemingen perfekt når de klipper av en streng..

Jo, det jeg mente var bare at å ta av alle strengene på en gang blir i meste laget for den. 1 og en er ikke noe problem, men tar du alle så ble i alle fall dingsen litt shaky på floyden min. Den spratt ikke av, men floyden lå ikke så godt mot strengeposten på ene siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.