Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tremol-No


Gnome

Anbefalte innlegg

Tremol-No gir deg muligheten til å enten ha fast stol eller tremolo i full bevegelse. Den er ikke som en tremsetter som hjelper til med å holde tremoloen i nullposisjon. T-No Deep-C er perfekt hvis du skal stemme ned, men likevel ønsker å bruke tremoloen. Den stenger av slik at tremoloen ikke tillates noen bevegelse bakover, men du kan senke tonehøyden som vanlig. Veldig fiffig liten sak. Det finnes ikke noen andre dingser som gjør det samme ute på markedet. Ei heller noen klare konkurrenter.

Den kan ikke benyttes på alle tremoloblokkene, men jeg tror de fleste vil kunne benytte en om ikke altfor lang tid. Spesielt de mer populære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tremol-No gir deg muligheten til å enten ha fast stol eller tremolo i full bevegelse. Den er ikke som en tremsetter som hjelper til med å holde tremoloen i nullposisjon. T-No Deep-C er perfekt hvis du skal stemme ned, men likevel ønsker å bruke tremoloen. Den stenger av slik at tremoloen ikke tillates noen bevegelse bakover, men du kan senke tonehøyden som vanlig. Veldig fiffig liten sak. Det finnes ikke noen andre dingser som gjør det samme ute på markedet. Ei heller noen klare konkurrenter.

Den kan ikke benyttes på alle tremoloblokkene, men jeg tror de fleste vil kunne benytte en om ikke altfor lang tid. Spesielt de mer populære.

tremcradle, som jeg ikke fant igjen, gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å modifisere gitaren? Tremol-No må selvfølgelig monteres, men den krever ingen skruing, liming eller andre ureversible operasjoner på gitaren.

Har aldri hørt om TremCradle, må vel gjøre noen søk etter den. Vet du noe om hvem som laget den?

Denne?

Har lest litt på denne nå, langt fra like praktisk som Tremol-No, må jo demontere for å skifte strenger på noen systemer. 10% redusert "flutter feel" er heller ikke noe å skryte av... Samt alle hullene du må drille... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å modifisere gitaren? Tremol-No må selvfølgelig monteres, men den krever ingen skruing, liming eller andre ureversible operasjoner på gitaren.  

Har aldri hørt om TremCradle, må vel gjøre noen søk etter den. Vet du noe om hvem som laget den?

Denne?

ikke dirckinson nei, har prøvd å søke, men finner den ikke igjen. var som sagt på www.tremcradle.com (som du også finner når du søker), men siden ser ut til å være nede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut litt mer om TremCradle. "Oppfinneren" fikk nok å gjøre da det ble klart at det ikke var noen ny oppfinnelse, men en tremsetter i ny forpakning. Altså bare å se bort fra den, da den er juks og fanteri. Selv om den kanskje fungerte, så var det hele litt utenfor lovens grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare vente på T-No! :D

Uten at jeg har prøvd den så har jeg gjort meg noen tanker om at den må være en flott sak hvis man skal justere hele OFR tremoloen til en ny stemming samtidig som man vil bevare full funksjon opp og ned. Min tanke går på å feste tremoloen hvor den skal stå med T-No. Deretter stemme strengene i ønskede toner. Så kan man enkelt og greit løse T-No, og stremme fjærene til strengene er stemte igjen. Da har man teoretisk sett en perfekt oppsatt tremolo. Mye kjappere enn å stadig skru og stemme. Kan ikke se en eneste grunn til at dette ikke skulle fungere i praksis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har jeg forstått det riktig at dette er et blokkeringsalternativ i stedet for å stappe andre ting under tremoloen hvis du vil låse den?

DVS det er forsatt ikke mulig med denne å stemme opp og ned og forsatt ha full floating tremolo?

Noe annet det gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DVS det er forsatt ikke mulig med denne å stemme opp og ned og forsatt ha full floating tremolo?

Korrekt. Men du kan bruke tremoloen ned dersom du stemmer ned. Denne funksjonen må engasjeres før man stemmer om. Med denne funksjonen kan vil man også kunne spille videre med fem stemte strenger om én streng skulle ryke under spilling. Veldig godt forklart på hjemmesiden www.tremol-no.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det mye bedre når jeg så videoen. :)

65 dollars, må jo være et røverkjøp. Men hvorfor skal den gi ekstra sustain?

Jeg vil ha 0.11 på gitaren og stemme i D Standard. Har hørt av noen at jeg da bør ha 4 fjæringer bak. Dette minsker jo følelsen på tremolosystemet, men jeg antar at jeg kan ha 3 fjæringer hvis jeg i stedet setter på en slik tremolo-no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.