Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Syng deg til bedre gitarspill


vegard_fv

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid praktisert det å spille det jeg synger i soloer. Ikke nødvendigvis improvisert, gjerne på arrangerte melodier også. Jeg synes det gir mer liv i melodien, samt at den blir mer naturlig. Pustepauser er et resultat av dette som jeg finner positivt.

Når det gjelder akkordmessig er det en god ting med tanke på at man hører mer på melodien sammen med akkordene. Hører mer på helheten. :)

Var det noe slikt du hadde i tankene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det absolutt. Mange gitarister, inkludert meg selv, har en lei tendens til å henge seg opp i innlærte fraseringer, ting vi liker å spille og å gjenta. For å spille innovativt og nyskapende kan det å synge før man spiller være et av mange hjelpemidler. Akkurat som mange gitarister hører på musikk fra østen eller andre verdensdeler når de skal lage sin gitarbaserte musikk fremfor å høre på andre gitarister, kan det å lytte til stemmen og de tonene som kommer fra hjertet fremfor å spille de som allerede er innøvd i fingrene være en hjelp på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har øvd på dette mye. En teknikk jeg brukte var å prøve å slå en akkord og derretter nynne skalaen til akkorden i en besemt possisjon. Etter hvert som jeg øvde mer og mer på dette lærte jeg å spille en enkel solo innenfor possisjonen og dette utviklet seg mye. Nå føler jeg at jeg bruker denne teknikken i "real-time" mens jeg spiller. Jeg nynner i hodet mitt samtidig som jeg spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har øvd på dette mye. En teknikk jeg brukte var å prøve å slå en akkord og derretter nynne skalaen til akkorden i en besemt possisjon. Etter hvert som jeg øvde mer og mer på dette lærte jeg å spille en enkel solo innenfor possisjonen og dette utviklet seg mye. Nå føler jeg at jeg bruker denne teknikken i "real-time" mens jeg spiller. Jeg nynner i hodet mitt samtidig som jeg spiller.

vel, da har du klart målet mitt. Har prøvd før, men skal for alvor øve mer på det nå, etter å ha lest artikkelen!

Har funket kjempebra allerede..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.