Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"De suger fordi det de spiller er sååå lett"


Hiroman

Anbefalte innlegg

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du sier det slik: "De suger fordi musikken deres går jeg lei etter andre gjennomlytting" stemmer det ganske godt med hvordan jeg ser på det.

Jeg synes Ramones er drittkjedelig. Jeg synes ikke de suger fordi de spiller enkel musikk, men fordi de spiller musikk jeg går lei fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ganger synes jeg de som spiller i sånne 'enkle' band er mye bedre musikere enn dem som liksom skal være 'virtuoser'. Det er ofte et lite spørsmål om modenhet...

enig der.. men det er gøy å bli kjent for instrumentet sitt å da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Metropolis pt. 1' date=' Erotomania' date=' Under a Glass Moon, Home, Juice, Tender Surrender, osv osv osv... Er ENDA fetere 8)[/quote'']

fordi de er tekniske?

Nei...ikke fordi de er det...men de er bare det..og de er mer tekniske ;) Prøvde bare å komme med et point..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Metropolis pt. 1' date=' Erotomania' date=' Under a Glass Moon, Home, Juice, Tender Surrender, osv osv osv... Er ENDA fetere 8)[/quote'']

fordi de er tekniske?

Nei...ikke fordi de er det...men de er bare det..og de er mer tekniske ;) Prøvde bare å komme med et point..

så det du mener er at siden de er tekniske så blir de _enda_ fetere

folk liker det og, det finnes forskjellige folkegrupper :) noen liker litt mer teknisk aspekt, andre liker simple riff, andre liker ronk, osv osv. ergo, en smaksak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekniske "Wankere" er ofte ungutter som sitter på rommet sitt å spiller for seg selv. Ser ofte slike i relativt uinteressante band der de bare venter på sin solo... som igjen sjelden har noen tilknytning til låten, mer sånn "Se hva jeg lærte meg idag". Det er utrolig forskjell på å spille samtidig og sammen.

Timmons, Vai etc. er ikke bare dyktige gitarister, de er også dyktige musikere som i tillegg til sine solo greier også har gjort bra ting for andre artister.

Når man kommer over "wanker" stadiet på gitar, kommer musikalsk modenhet. Da er man plutselig mer interessant som medmusiker for andre.

Men for all del, teknikk og forståelse av eget instrument er viktig.

Det er bedre å råne med en Porche 911 i 30 km. gjennom sentrum og alle VET at den bilen kan gå i 300 kilometer i timen, i motsetning til å surre gjennom sentrum i en fiat som KUN går i 30 km i timen. Samme jobben blir gjort men i hver sin divisjon.... Catch my drift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.