Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny gitar!:D


kirk hammet

Anbefalte innlegg

hei har nettop kjøpt meg ny gitar(brukt)...

heartfield talon.... skikkelig digg gitar,.... men så var det tremolo systemet da som jeg er passe noob på! hehe.. han som jeg kjøpte den av sa jeg burde bytte strenger fordi dem var gamle.... og den holder ikke stemminga etter jeg bruker wibarmen litt mye.. ustemmer seg litt--.....

det sitter en floyd rose "pro" på den... er dette en dårlig tremolo som ikke holder stemminga så bra? eller er det bare jeg som må stramme litt her og der.. har ikke lyst til å klå for mye på den i og med jeg ikke har peiling på floyd rose system... kan det være de gamle strengene?

mvh: Magnus*fustrert* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sjekkpunkter du bør finne ut av:

- Er de nye strengene lik de gamle? (Samme tykkelse, metall, produksjonsmetode osv.)

- Har du tøyd strengene skikkelig?

- Holdt gitaren stemminga med de gamle strengene?

Det største problemet med slike tremoloer er å finne balansepunktet mellom strengene og fjærene (de på baksiden av gitaren, bak plastdekselet). Når du har funnet dette er tremoloen velfungerende. Det er jo tross alt snakk om en Fender produsert av Ibanez! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takk for lettelsen... 8) :lol: skal levere den inn på musikk butikken og be de hjelpe meg.... så ordner det seg forhåpentligvis...

er det en bra gitar?ga 5000kr med gitarkoffert... ganske strøken og fin.... har hørt endel bra, men du har vell litt peiling :wink:

så noen synspunkter?

edit: her er bilder... http://nye.uweb.no/bilder/26221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo fin! :D Gratulerer så meget!!

Det med floyd systemet kan ta laaang tid før du lærer deg hvordan det fungerer og du må ikke være redd for å skru på ting. Har du en floyd krever det mye justering og da er det greit å kunne det på egenhånd. Istedenfor å sende den inn til et verksted hele tiden.. Man lærer av å prøve å feile vettu ;)

Jeg har aldri hørt om Heartfield, men den er sikkert fet å spille på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker! vill ha den i stemt stand med en gang så jeg får litt spille glede i starten, så kan jeg sette meg inn i det etterhvert :)

det er en krysning med fender og ibanez... ligner på en fender men er som å spille på en ibanez... bare bitte litt tykkere hals noe som jeg liker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker! vill ha den i stemt stand med en gang så jeg får litt spille glede i starten' date=' så kan jeg sette meg inn i det etterhvert :)

det er en krysning med fender og ibanez... ligner på en fender men er som å spille på en ibanez... bare bitte litt tykkere hals noe som jeg liker..[/quote']

Hadde det vært omvendt..at den så ut som en Ibanez, men er som å spille på en Fender hadde jeg nok elska den! :D Har fått sikkelig sansen for Fender i det siste...ihvertfall min Fender :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par tips når det gjellder strengebytte på FR:

Bytt en og en streng, og ikke ta av alle de gamle på en gang, men en og en etterhvert som du bytter de. For hver streng du bytter passer du på å strekke den, stemme og strekke alle de foregående strengene du har bytta og sjekke at broa sitter i nivå. Slik holder du på til alle er bytta.

Du stemmer med andre ord en streng når du har bytta den første, to strenger når du har bytta den neste etc.

Så lenge du holder deg til samme strengetykkelse bør det gå noenlunde greit uten alt for store justeringer av fjærene. Bytter du strengetykkelse kan det bli litt mer utfordrende, spesielt må du være forberedt å å rejustere fjærene noen ganger de første dagene.

Ting tar tid med FR, men om du er tålmodig og gjør jobben skikkelig går det kjempebra.

Og som andre sier, ikke vær redd for å skru - det verste som kan skje er at ting må justeres tilbake. Eller at det ryker en streng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :mrgreen:

hehe! du ser jo selv! vet ikke hvordan jeg skal si det men mye minner meg om fender og annet minner meg om ibanez... så jeg vet ikke helt... har jo dimarzio pickups og fender singelcoil.... :) men jeg digger 80talls gitarer... så måtte bare ha den :D ble litt impulskjøp hehe... så den igård og kjøpte idag.... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tross alt snakk om en Fender produsert av Ibanez! :D

Hmmm... Google påstår at Heartfield Talon var produsert av Fender for å ha et motstykke til de klassiske metalløksene til Ibanez og Jackson.

Flott gitar er det uansett :) Hodet på den ser ut som et dødelig våpen... ;)

Får vi se bilder av gitaren da? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.