Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spille på gata


Agif

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen har erfaringer med å spille gitar på gata. Jeg og noen kompiser tenkte vi skulle ta en aldri så liten jam på operasjon dagsverk.

Vi tenkte at siden det faktisk er OD, så kommer vi ikke til å bli bortvist fra noe sted. Hva tror dere?

Og er det farlig for gitaren min (morgan akkustisk 12-strenger) å være ute i kulda en hel dag? Jeg mener ikke sånn at tuningen forsvinner, det er jeg klar over, men kan kulda ha noen skadelig effekt på gitaren (treverk som sprekker e.l.)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gitar klikker helt. eller strengene klikker. blir helt hustemt i kulda. Men å spille på gata er en god ide. Jeg skal ta å gjøre det når sommeren kommer. Da er det jo så fint vær, og da har jeg jo gått et år på gitarkurs. Har jo spilt et år uten noen å lære fra, men da håper jeg ivertfall kan ta noen kule låter på gata. Tror du ikke blir taua vekk pågrunn av du setter deg ned og spiller litt. Kanskje hvis du setter opp stort anlegg og tar veldig av, så kan det hende du blir tau vekk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig i mtp. treverket, men som sagt, det viktigste er at temperaturen endres sakte, slik at ting ikke vrir seg eller sprekker.

Skal endel til å ødelegge treverk/trussrod, med så små temperaturforandriger, men alikevel kan det hende den oppfører seg rart i kulda. Har opplevd det med min gamle Suzuki (!) kasse, men den blei fin igjen når den ble temperert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt fuktighet er nok ikke sunnt for gitaren din..kanskje verst for en kasse eller hollowbody? jeg er ikke sikker, det er kanskje litt skummelt og få sprekker som ikke synns som kan forverres :?  

 anyways! jeg hadde ivertfall slengt litt penger om jeg så dere på gata:D

Problemet er vel heller når halsen begynner å vri seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg spilte utekonsert på rådhusplassen i Ålesund stod gitarkassen i sola i over en time. Det var stekende sol og når kassen ble kald og jeg åpnet den var voksen på humbuckerne i en vannlignende konsistens, noe jeg trodde var dugg :oops: Jeg tørket det vekk og nesten all voksen forsvant. Dog, det gjorde ikke så mye med lyden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig nok så var det en venn av meg som tjente dritmye på å spille sjakk mot folk, men dette var på en gammel koselig kafé og ikke midt i gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.