Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er ditt favoritt Dream Theater album og hvorfor?


AlexanderT

Anbefalte innlegg

Mitt er Falling Into Infinity!

Og denne plata skal liksom være bandet i det de er i ferd med å gå ...under!? Det må da være en vits! På denne tiden hadde de mange fine roligere låter, og de som var heavy, var heavy på den måten at de groovet. Her er noen sanger jeg liker veldig godt: Peruvian Skies, Hollow Years, Hell's Kitchen (min favorittinstrumental), Lines In The Sand, Take Away My Pain, Anna Lee, Trial of Tears. Er ikke like glad i You Not Me, Burning My Soul og Just Let Me Breathe.

Ellers så har vi de to sangene Eve og Speak To Me som jeg lurer på om ble skrevet på denne tiden. De ble iallefall spilt live blant annet på 5 Years In A Livetime videoen.

Så låtskrivinga er prima, og tekstene klinger i mitt hode best av det de har skrevet både før og etter. Ikke noe pretensiøse greier, og heldivis er det ikke noe...

Never in my life have I seen someone

So fucking blind to the damage he has done

You're the rotted root in the family tree

...heller. I tillegg er FII den plata jeg syntes låter best produksjonsmessig, uten tvil den Dream Theater plata med det mest organiske lydbildet. I mange tilfeller foretrekker jeg også Derek Sherinian fremfor Rudess i en bandsammenheng. Sirkusfaktoren ble til tider litt for stor etter at Rudess joinet IMHO (men generelt syntes jeg Rudess er en ypperlig musiker, og liker mye av det han har bidratt med i bandet).

Hjelp, dette ble langt. Men yeah... fin plate... virkelig... cool0018.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Images and Words, uten tvil. Selve 'Dream Theater-lyden' ble definert av dette albumet (første med LaBrie på vokal), og det var noe unikt, noe verden ikke hadde hørt maken til før. Etter min mening har de aldri igjen klart å matche denne skiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig et faktum at Mike Portnoy sa at han slutta i bandet etter den plata da plateselskapet hadde fratatt dem mye av deres kreative frihet.

After he heard all of our demos' date=' he put them in pro-tools, and sliced and diced them until he was happy with the arrangements. I liked most of his edits, but Mike Portnoy hated the edits. I could see that Mike was slowly getting more depressed as time was going on, as the creative control that he had enjoyed in the past was slowly slipping away.[/quote']

På slutten av 5 Years in A Live Time sier han "Au revoire mon amis" som var det siste han sa før han faktisk la bandet på hylla. Men det tok ikke lang tid før resten av gutta fikk han tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Images and Words' date=' uten tvil. Selve 'Dream Theater-lyden' ble definert av dette albumet (første med LaBrie på vokal), og det var noe unikt, noe verden ikke hadde hørt maken til før. Etter min mening har de aldri igjen klart å matche denne skiva.[/quote']

What he said.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scenes From a Memory.

Første albummet jeg hørte. I starten syntes jeg at musikken var veldig uvant, for den er veldig sær. Men etter vært, da jeg fikk hørt på albummet sikkelig og liksom sikkelig lytta til det ble jeg forelska. Hvordan sangene henger sammen, hvordan sangene er skrevet, osv osv osv.. Det er rett og slett et mesterverk uten like. Sangen Through Her Eyes er også veldig personlig for meg(hvorfor skal jeg ikke begynne å uttale meg om) og den er vannvittig vakker. Samme gjelder The Spirit Carries On.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.