Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Camel?


master_k

Anbefalte innlegg

Noen gitarister som her et forhold til bandet? Jeg har blitt totalhekta på Mirage og Moonmadness. De gav vel ut sin første plate i 73, og de blir kategorisert som progressiv rock. Uansett: For de som ikke har hørt det. Det er mye fint å hente der. Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camel, ja!

Kjenner bare til Mirage, men det er da en flott plate som jeg virkelig anbefaler. Mange koselige sanger og en merkelig digg stemning.

Mikael Åkerfeld har tydeligvis også sansen for bandet. Utdrag fra et intervju:

"I was at a party and someone put on a record by Yes," he says. "I'd never heard that kind of music before--complicated and technical with a lot of dynamics. That blew me away. I was working in a guitar store at the time, so I asked an older guy there--he was in his 40s--if he could recommend some bands for me to check out that were similar. He gave me a list, and I started going out on my lunch breaks and buying records by bands like King Crimson, Genesis, and best of all, this band called Camel. Once I heard Camel's Moonmadness, I was, like, 'Okay--this is my new style of music.' "
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode gamle Camel' date=' ja. Har vært fan av dem i noen år nå.

Harbor of Tears, Mirage, Snow Goose og Moonmadness hører jeg hyppig på.

Camel er det eneste av gammel prog jeg klarer å høre på.[/quote']

Jøss. Du burde sjekke ut Caravans In The Land Of The Grey And Pink. Camel var ganske så inspirert av Caravan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camel er en av de bandene jeg vil karakterisere som good old progrock. Liker du Camel så er disse verd å sjekke ut: Yes, Gentle Giant, Emerson, Lake & Palmer, Alan Parsons, Caravan, Brian Eno, The Strawbs, Jethro Tull, Robert Fripp og selvsagt ... Genesis og King Crimson!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode gamle Camel' date=' ja. Har vært fan av dem i noen år nå.

Harbor of Tears, Mirage, Snow Goose og Moonmadness hører jeg hyppig på.

Camel er det eneste av gammel prog jeg klarer å høre på.[/quote']

Jøss. Du burde sjekke ut Caravans In The Land Of The Grey And Pink. Camel var ganske så inspirert av Caravan.

Caravan var jo ikke så verst. Hører godt at Camel er inspirert ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.