Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez S-520


Bjarte

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er tretten år og vil gjerne erstatte min gamle Fernandes med en ny. Har vært på Ivars musikkforetning i Tromsø, og blitt anbefalt en Ibanez S-520EX, og jeg likte denne veldig godt selv.

I beskrivelsen av gitaren står det: "Perfekt gitar for metal-gitarister! Mahogny i kroppen. ZR tremolo og 2 stk. IBZ INF mikrofoner. 3 pos.bryter for mikrofonvalg. Farge: MGF Metallic Grey Flat."

Det står at den er perfekt for metal-gitarister. Jeg spiller ganske mye heavy metal selv, men er det mulig å spille roligere rock/punk på den også - som Green Day for eksempel?

Den koster 7.995,-

Jeg følte med en gang jeg prøvde den at dette var noe for meg. Veldig god lyd var det også. Merket tydelig forskjellen fra Fernandes-gitaren min.

Den har låsemekanisme. Vet ikke hvordan dette blir hvis jeg skal tune ned. Kan noen fortelle meg litt om dette? Er dette et godt kjøp?

Et bilde av gitaren ligger her.

Endret av Bjarte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin gitar det der, duger til det meste med vreng i ;)

Det er som andre sier noe herk å stemme ned/opp med låsetrenolo, så det anbefales at du holder deg til en tuning med slikt. Alternativt kan du beholde Fernandezen til slik leking ;)

Ibanez har jo fine modeller med fast stol som er egnet til metall, se for eksempel på SA-320X til samme pris, den har i tillegg piezopickup som du kan leke med og variere lyden ganske bra. Og den ser knall ut i tillegg.

Når det gjelder jentene syns jeg du skal være opptatt av at de skal like *deg*, ikke gitaren din ;) Tør å være deg selv, form ditt eget uttrykk, så skal du se de tiltrekkes mer av det enn hva du har i hendene.... *hrrr* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin gitar det der' date=' duger til det meste med vreng i ;)

Det er som andre sier noe herk å stemme ned/opp med låsetrenolo, så det anbefales at du holder deg til en tuning med slikt. Alternativt kan du beholde Fernandezen til slik leking ;)

Ibanez har jo fine modeller med fast stol som er egnet til metall, se for eksempel på SA-320X til samme pris, den har i tillegg piezopickup som du kan leke med og variere lyden ganske bra. Og den ser knall ut i tillegg.

Når det gjelder jentene syns jeg du skal være opptatt av at de skal like *deg*, ikke gitaren din ;) Tør å være deg selv, form ditt eget uttrykk, så skal du se de tiltrekkes mer av det enn hva du har i hendene.... *hrrr* ;)[/quote']

Takk spesielt til deg, og til alle andre som har svart.

Jeg kan godt bruker Fernandes gitaren til tuning-musikk.

Hvorfor er det to utganger på SA-320X? Og hva er piezopickup? Den så veldig fin ut den også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det to utganger på SA-320X? Og hva er piezopickup? Den så veldig fin ut den også!

Den ene utgangen er for de vanlige pickupene' date=' den andre er for piezopickupen. Piezo er et pickupsystem som sitter i stolen på gitaren, og gir deg utrolig mange nye muligheter i forhold til lyd. Egner seg spesielt gått til simulering av akustiske gitarer.

Her står det litt mer om piezo: http://gitarnorge.no/artikkel/60/den-magis...ke-pickup-del-2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.