Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall JCM2000 TSL122 2*12Combo Del 1


Sandman

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg har forstått meningen med VPR-knotten,så senker den effekten til ampen fra 100W(det står 120w i manualen) til 25W. Det som liksom skulle være revolusjonerende,er at man fortsatt bruker alle rørene i powerampen,i motsetning til andre som kutter to(eller flere)rør. Hele hensikten er jo å få en lavere utgangseffekt, slik at man kan pushe powerampen og få den lyden av en "kjørt"poweramp med ikke så høyt volum. Poenget er at man må like høyt i volum med VPR-knotten inne for å få den lyden man er ute etter,og da er,såvidt jeg kan forstå,hensikten borte,og dette kommer sikkert av,som du sier,elementet, som jo ikke blir kjørt så hardt som det trenger med 34 av effekten borte.Altså, målet er å få røramp-med-volum-på-klokka 1700-lyd med volum på klokka 1100. Det funker IKKE. Hvordan de har gjort det med å få ampen til å levere 25W istedenfor 100W(eller 120W),det vet ikke jeg.

Når vi alt snakker om elementet,så må jeg bare si at jeg er godt fornøyd med Heritage-elementet, bortstett fra at jeg mistenker det for å ha en liten økning i en eller annen høy midttonefrekvens som jeg ikke er helt fornøyd med,men som jeg tror hjelper bra på fokuset og evnen til å trenge igjennom tette og tunge lydbilder.

Ellers har jeg,og sikkert de fleste andre med røramper der ute,samme problemet som deg,NettRom, så små scener og så mange watt...:) Det er en kjensgjerning at man MÅ guffe på litt, og hverken min amp eller noen andre røramper jeg har hatt begynner å låte ordentlig før man når et volum som i mange tilfeller er ganske uakseptabelt,det er ikke uten grunn at gitarister har et forholdsvis dårlig rykte blant lydmenn:)

Men jeg forstår hensikten litt bedre nå som jeg har spilt en del på stuevolum. Det er bedre å skru ampen høyt og trykke inn VPR-knotten, enn å spille med VPR-knotten ute på skikkelig lavt volum,det skal de ha. Og det var kanskje det som var hele vitsen?Det er uansett ikke tilfredsstillende,sett i sammenheng med lyden man får med høyt volum og ingen VPR-knott,og da kunne de egentlig bare gitt faen,mener nå jeg, for ingen kjøper vel en 100W røramp for å bruke den i stua?Håper jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

tipper at det store nye med vpr knotten er at den senker strømmen rørene får, istedet for å bare koble ut ett eller to.

men, som sagt oppi her, så den skikkelig gode lyden er en sammensetning av alt , pre- og poweramp og element pluss litt volum, så "go-vrengen" er nesten umulig å få 100% med lavt volum.

(go-vreng er go-vreng , ikke motorsag-som-sager-frosne-koteletter-vreng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare jeg som tenker på at ord som

chunky og chugg ikke blir fortstått av så mange ikke-elgitarister?

ikke no frekt liksom, synes bare det er litt festlig.

dessuten så er bra gitarlyd like individuelt som bra gitar.

noen ville drept for en bc rich, andre ville slakta for en kremgul

telecaster. personlig så ville jeg både plyndra og voldtatt for gitarlyden til angus i live at donington det er go-vreng det..*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.