Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lenge til Green Day skal spille i Norge?


Bjarte

Anbefalte innlegg

Bare for å ta et eksempel, bortsett fra soloene i bl.a smoke on the water (deep purple) og paranoid (black sabbath) så består de sangene bare av maks 10 powerchords. Men de blir ikke begrensa da.. Vi bare slipper å høre alle de dårlige midtpartiene som har en tendens til å komme for å fylle opp sangen..

Forøvrig så syns jeg Green Day er greit, ikke dårlig, men heller ikke spesielt bra, men må uansett sette meg litt mer inn i de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes den siste plata er veldig bra, til tross for gode listeplasseringer er det jo skikkelig musikk. Om sangen har tre eller tjue akkorder spiller ingen rolle for min del. Et veldig samspilt band, som lager gode sanger.  

Aner ikke når de kommer til Norge, eller om de gjør det. Mitt poeng er nok i denne sammenhengen at det ikke skader å høre på band som klarer å lage fengende sanger med tre grep. Ække så enkelt skjønner'u. ;)

som om jeg skulle sagt det selv. Vil presisere at jeg ikke er spesielt interessert i listepop eller pop-punk - men green day har fått det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wuuhuu green day, er jo zåå bra likzom, :roll:  

Smak og behag din fjott, er det så sinnsykt vanskelig å akseptere?

Synes mye av green day er kult! Digger de gamle go sangene som good riddance, when i come around og basketcase.

Edit: Og Euphor, det var faen meg som om jeg skulle sagt det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ta et eksempel' date=' bortsett fra soloene i bl.a smoke on the water (deep purple) og paranoid (black sabbath) så består de sangene bare av maks 10 powerchords...[/quote']

Tviler på at at sabbath og purple er innom ti forskjellige powerchords i en låt...

Uansett er deres musikk mer riffbasert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ta et eksempel' date=' bortsett fra soloene i bl.a smoke on the water (deep purple) og paranoid (black sabbath) så består de sangene bare av maks 10 powerchords...[/quote']

Tviler på at at sabbath og purple er innom ti forskjellige powerchords i en låt...

Uansett er deres musikk mer riffbasert.

kanskje men det er en litt større utfordring å spille.. og det gjør det gøyere å spille.. eg vet ikke hva dere syns men eg syns at green day sanger er sanger som tar 2-5 min. å lære seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ta et eksempel, bortsett fra soloene i bl.a smoke on the water (deep purple) og paranoid (black sabbath) så består de sangene bare av maks 10 powerchords...

Tviler på at at sabbath og purple er innom ti forskjellige powerchords i en låt...

Uansett er deres musikk mer riffbasert.

kanskje men det er en litt større utfordring å spille.. og det gjør det gøyere å spille.. eg vet ikke hva dere syns men eg syns at green day sanger er sanger som tar 2-5 min. å lære seg

Er vel ikke no størree utfordring å spille iron man riffet enn f. eks. american id.iot. Selv liker jeg slettest ikke green day....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de noensinne spilt utenfor Amerika?

De har spilt masse i europa, men i Norge har de vel bare spilt Quarten i år, og i Spektrum i 1994 eller 1995, men de har spilt i Europa og Japan hvert år siden 1997 (kanskje også før, men der stoppet turnèlista til greenday.com). De har hatt europaturneer i forbindelse med både Dookie, Insomniac, Nimrod og Warning, og selvsagt AmericanIdiot.

Svar på spørsmålet: Nei, det ligger ikke an til ny konsert i Norge. Det nærmeste man kommer Green Day live i år, er å reise til Melbourne eller Sydney i Australia i midten av desember, eller å kjøpe livedvd'n Bullet in a Bible som lanseres 15. november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trommis-Trè er ikke helt trygg... det er i grunnen greit at han har en jobb som innebærer at han ikke løper rundt på scenen i fri dressur! Tenk deg Trè som gitarløs vokalist! Jeg tipper han ville vært minst like vill som Kristopher Schau i Cumshots. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+2

Edit:

Hehe, har dere sett han trommefyren? :) Så en live video av Boulevard of broken dreams, og der klikka han jo helt. :P

Så de live på Late Show med David Letterman, og han skulle hoppe ned fra platået hvor trommesettet sto, men han gikk selvfølgelig på trynet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.