Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål ang TSL100


andesam

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg lurte fælt på hva slags Marshall jeg skulle kjøpe meg og endte opp med en brukt, perfekt og billig JMP-1. Kunne ikke vært mer fornøyd. Låter sikker ikke like "ekte Marshall" som enkelte av toppene, men hva som låter ekte Marshall er vel en diskusjon for seg selv.

Ooh! Og en annen ting... Aldri i svarteste natta om jeg hadde kjøpt Marshall JCM2000 nytt i Norge. TSL og DSL toppene dukker ofte opp på bruktmarkedet med mye, mye slankere pris, ofte så godt som ubrukt. Ser rett og slett ikke poenget med å betale 6 000 ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kan få kjøpt en ny DSL100 for 9000kr. Gjelder å ha kontakter :P. Hvordan passer denne til å spille metal med? Sammen med et 1960 kabinett? Burde ikke dette funke temmelig fett?

Jeg kjøpte min tsl100 for 9000, tror du får dsl'n biligere.

Ser man det: http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/...s.php?aid=39380

7000,- ;) Jeg vet ikke om det er noe stor forskjell med spesial edition da men :P

Edit: For å svare på det andre spørsmålet ditt tror jeg denne passer bra til å spille metal med :P Har en video med alexi laiho(eller hva han heter) og han brukte to tsl100 topper og det låt fett. Jeg spiller ikke så mye metal så du får hendvende deg til noen som har litt mer peiling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dsl/tsl er litt slapt til metal. Liker at forsterkeren har litt gain å gå på, så du ikke MÅ ha den på full vreng og fremdeles nesten ikke ha nok. På disse forsterkerene må du nesten ha en overdrive pedal foran forsterkeren, noe jeg synes bør være unødvendig når du allerede betaler såppas mye for en forsterker. Mange metal band bruker likevel disse forsterkerene, men jeg synes ikke det er et bra valg.

Peavey 5150 låter helt knall til metal. Problemet med den er at den har en rythm-kanal med mye vreng (til hardrock og sånt) og en lead-kanal med dødsmye vreng (til metal og sånt). Ingen clean kanal! Du kan få clean-lyder ut av rythm-kanalen men de er ikke noe å feire bursdag for..

Mange snakker varmt om Peavey triple XXX, som skal være peavey's svar på mesa/boogie triple rectifier. Har ikke prøvd den.

Så har du rectifier-serien da, såklart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.