Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din verste konsertopplevelse


hkh

Anbefalte innlegg

Ja, hva er det mest grusomme du har opplevd under en live-opptreden?

For meg blir det tingen på lørdag med Bjørgvin kretskor, utekonsert på torgalmenningen i Beren.

Gitarstrenger reagerer på temperaturforandringer, og været var skiftende denne dagen... Rett før vi gikk på, kom solen.

Måtte stemme gitaren kjempekjapt og overså den lille prikken på stemmeren min som betyr # når jeg kom til G-strengen.

gitaren var altså stemt i EADG#BE - stemming.

Brukte ikke g-strengen i det hele tatt før jeg kom til gitarsoloen, men da kom det jævlig tydelig frem. Forferdelig.

fikk heldigvis stemt gitaren før neste sang... pinlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vokalisten i bandet mitt kom borti headstocken min rett før vi gikk på på onsdag, og A-strengen var ganske så sur første låta. Fikk hurtigstemt den under låta da, menmen.

Ellers var det værste på Skienkonserten i April da jeg glemte åskru opp gainen på ampen etter en låt rett før jeg skulle ha en solo, og der forsvant all sustain ja... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle slenge gitaren rundt skuldra akkurat som Janick Gers' date=' og jeg pleide faktisk å få det til.

Men så røk remma.[/quote']

ouch den suger.

Vel, Vokalisten vår glemte teksten på en av sangene en gang (at de er mulig) også stoppa vi liksom opp hele greia..=P dødsflaut.. men skylder på at det var et par år siden..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gang på Vågsbygdskole da Chris hadde blitt spurt om å spille lead guitar på Paranoid med noen folk fra 2. klasse....og synge....Han var ikke en så trent vokalist så han klarte å synge en halv tone under :P, men han fikk skryt av gitar soloen sin hehe 8)

Og en annen gang for 1-2 måneder siden da vi spillte på Samsen her i Kr.Sand så skulle vi spille sist som head-liners og jeg lot gitaristen i bandet som spillte før oss låne den ene gitar kabelen min.. Så kom vi til det tidspunktet vi skulle på scena... Og der løp jeg rundt i 10-15 minutter å lette etter kabelen min som den jævelen hadde stjålet.. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle slenge gitaren rundt skuldra akkurat som Janick Gers' date=' og jeg pleide faktisk å få det til.

Men så røk remma.[/quote']

ouch den suger.

Vel, Vokalisten vår glemte teksten på en av sangene en gang (at de er mulig) også stoppa vi liksom opp hele greia..=P dødsflaut.. men skylder på at det var et par år siden..;)

Hehe, på en konsert så glemte våres vokalist teksten, men han fortsatte å skrike...ingen hørte forskjell..Men på en annen side så hører ingen tekstene. Unntatt, Fuck dig og dine venner, Negativ, Nei..

Men min verste konsertopplevelse? Hmm, jeg tror Putz her på forumet skal få lov til å fortelle om vår første konsert med XIII. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg skulle slenge gitaren rundt skuldra akkurat som Janick Gers, og jeg pleide faktisk å få det til.  

Men så røk remma.

Ai ai ai.

Hva slags gitar var det?

Det var en gammel peavey raptor, er glad det ikke var straten min. Men så utrolig dumt ut, og det ble jo leven så det holdt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle slenge gitaren rundt skuldra akkurat som Janick Gers, og jeg pleide faktisk å få det til.  

Men så røk remma.

ouch den suger.

Vel, Vokalisten vår glemte teksten på en av sangene en gang (at de er mulig) også stoppa vi liksom opp hele greia..=P dødsflaut.. men skylder på at det var et par år siden..;)

Minner meg om noe vi gjorde for et par år siden.

Covra Slayer - Diciple som har en ganske krevende vokal, så endte med at midt i andre versj så skriker vokalisten ut at teksten er et jævla helvette. Resten av sangen gikk instrumental etter det 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel her for noen uker sida, da jeg og noen flere deltok på den jevnlige jammen som holdes på Ritz. Vi skulle dra "Come Together". Bassisten vår lånte en bass som var stemt en halvtone ned, og ingen av oss hørte det før jeg skulle komme inn på gitar. Kaos 2k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.