Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vakre gitarister...


Gillosepoy

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er en skikkelig manns ord

En mann av forrige århundre kanskje' date=' men ærlig talt så syns jeg at det er sammenlignbart med polemikken mot kvinners stemmerett på begynnelsen av det 20 århundre.

Men jeg legger til at du ikke begrunner hvorfor du mener det bør være sånn (at få eller ingen kvinner plukker opp gitaren og blir lagt merke til for noe annet en utseende). Eller er du tilhenger av at ting bør være som de er? Det er nemlig en politisk retning det og.[/quote']

Jeg mener overhodet ingenting.

Jeg bare understreker det faktum at vårt samfunn er bygd opp av fordommer/prototyper. Hvorfor har vi kvinneyrker og mannsyrker? Fordi det er tradisjon for nettopp det, og slikt tar det tid å endre. Men disse forholdene endrer seg med tiden, og det samme skjer med musikken. Da jazzmusikken var ung, fantes det nesten bare mannlige utøvere. Det fantes riktignok noen kvinner på piano, men det var få. Solistene vi husker - Miles Davis, Dizzy, Charlie Parker - de var alle menn. Innenfor de klassiske stilretninger, derimot, har kvinner gjort seg langt mer gjeldene. Dette skillet henger igjen fra gamledager, og slike trender tar det lang tid å endre på.

Jeg sier overhodet ikke at det er bra at kvinner ikke spiller gitar. For all del. Men det ER sånn, og det må sees i historisk sammenheng.

Og nei, jeg er ikke konservativ.

Så er det sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke misforstå Peri, jeg rettet den kritikken mot Per som jeg siterte. Ditt innlegg så jeg på som bra, og jeg tolket det i den retning du beskriver, At det er en klar parallell til bilmekanikk i form av at de er begge mannsdominerte. Kritikken var av at Per så ut til å akseptere dette, uten å ville endre det.

Jeg oppfattet ikke deg som konservativ, det var heller Per som falt inn under den merkelappen.

At det er slik at det er få kvinner som spiller gitar, vet vi. Men jeg spør hvorfor det er slik. At det alltid har vært slik er ikke noen begrunnelse, bare en forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke misforstå Peri' date=' jeg rettet den kritikken mot Per som jeg siterte. Ditt innlegg så jeg på som bra, og jeg tolket det i den retning du beskriver, At det er en klar parallell til bilmekanikk i form av at de er begge mannsdominerte. Kritikken var av at Per så ut til å akseptere dette, uten å ville endre det.

Jeg oppfattet ikke deg som konservativ, det var heller Per som falt inn under den merkelappen.

At det er slik at det er få kvinner som spiller gitar, vet vi. Men jeg spør hvorfor det er slik. At det alltid har vært slik er ikke noen begrunnelse, bare en forklaring.[/quote']

Meg :|

Må vel ta æren for den da :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Det er kun to jente-band man kan høre på

The Donnas

Sahara Hotnights

Sånne punk-aktige band. De er egentlig ikke så veldig gode' date=' og har elendige låter, men de er jo tøffe da... :D[/quote'] Girlschool er litt tøft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, enig i det. Ligner mye på en Les Paul... *myser*

Så for første gang en akustisk versjon av Les Paul for noen dager siden

(og en bass forsåvidt, men det er ikke så viktig her). Fikk veldig lyst på

den egentlig, men jeg er slik en jåle på gitarer. Først og fremst burde jeg

lære meg å spille, så kan jeg vurdere enda finere gitarer (enn dem jeg

allerede har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.