Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

solo til sang


Anarchy

Anbefalte innlegg

jeg har et problem. jeg har en sang jeg ikke greier å lage solo til, men jeg har bestemt meg for at det må være der. og sangen er absolutt åpen for det. jeg har også funnet ut at soloen må være ganske teknisk. Sweeping, kjapp alternate etc. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem.

hjelp... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, hvis du skal ha sweeping og greier med i den, må du først lære deg sweeping ordentlig, hvis ikke du kan det!

Når det er sagt, er det bare å bruke fantasien. Improviser en del ganger først over et backingtrack du kan lage selv av det du skal ta solo over.

eksperimenter med arpegios, forskjellige skalaer eller bare med øret, så finner du nok ut av noe...:)

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ha øvd mye slik at disse teknikkene dine blir en naturlig del av spillingen din, så ville jeg ha improvisert over backingtracket. Da ville kanskje du ha lagt inn en sweeping-ting helt automatisk, men dette kan jo kreve tid da.

Ellers kan du jo improvisere og når du har funnet en improvisasjons-ting du liker så bruker du den som mal og setter inn evt. sweeping for å få den til å høres raskere ut, for regner med at det var en del av poenget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kan sweepe og spille "kjapt alternate" og ikke klarer å lage en solo' date=' så foreslår jeg at du prøver å utvikle deg musikalsk.[/quote']

genialt forslag=). kanskje jeg skal begynne å tenke på det?-_-

jeg greier sweeping noenlunde greit. bare ser for meg en teknisk solo, ikke nødvendigvis så veldig følelsesladet. bare den høres tøffere ut enn den er vanskelig. vi har alle våre definisjoner av kjapt^^. men jo. kan ikke så mange skalaer. er selvlært ,så har ikke så mye peil på arpeggios og slikt.

takk Jingles, godt forslag=) men da er jeg tilbake på det med skalaer og arpeggios >_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søk etter arpeggios på google, så får du som regel noen fine bokser du kan leke deg med.. så sweeper du bare det. Da er det nok best å begynne på Maj og Moll formene av arpeggios. Hvis ikke du visste det fra før, så er arpeggios "brutte akkorder," altså tonene i en akkord. Cmaj7 arpeggio: C-E-G-B (eller H om du vil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe du finner i de fleste rockesoloer' date=' så er det spor av blues. De fleste baserer seg mer eller mindre på det. Så hva med å improvisere noe blues og la øret bestemme når det er tid for å drysse på med triks?[/quote']

vt dette er veldig off-topic, men er det deg på bildet? er akkurat som jeg har sett det fjeset før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe du finner i de fleste rockesoloer' date=' så er det spor av blues. De fleste baserer seg mer eller mindre på det. Så hva med å improvisere noe blues og la øret bestemme når det er tid for å drysse på med triks?[/quote']

vt dette er veldig off-topic' date=' men er det deg på bildet? er akkurat som jeg har sett det fjeset før.[/quote']

Jepp, er meg, men vet ikke hvor mye jeg likner på meg selv der. Ser jo så streng ut atte. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.