Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva Skal Vi Spille


Anbefalte innlegg

The Beatles har mange bra låter. Det som kan være litt kjedelig er at de fleste av låtene er ganske "lette" å spille. Er ikke så utfordrende.

Ellers så vil jeg anbefale å prøve noen låter av David Bowie, f.eks:

Ziggy Stardust - Meget fin gitar låt.

Thin Lizzy - Boys are back in town slår alltid ann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er interessert i å prøve med in flames har jeg et par sanger du bør høre på:

Only for the weak. Den er ikke like kul som de andre in flames sangene, men heller ikke så vansklig..

kan vel også prøve dere på satellites & astronauts, men der er det mye skifting mellom clean og vreng og vreng med wah.. kan kanskje bli litt komplisert.

gyroscope er heller ikke særlig vansklig, men kan være litt vansklig å huske rekkefølgen på alle delene og sånt..

En ting jeg liker med in flames er at begge gitaristene spiller solo-deler i nesten alle sangene. Da slipper du det der med "solo-gitarist og rytme-gitarist"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må vel ofte ha en rytme gitarist i tillegg? Mange in flames tabs eg har sett har to solo og en rytme

De aller fleste tabs er laget slik sangene er spilt inn i studio, med både tre og fire (en skjelden gang fem!!) gitarer..

Hør på "the tokyo showdown - live in tokyo" cden så skjønner du hva jeg mener. Der spiller de ca. halvparten av solo-delene hver. Mens den ene spiller solo spiller den andre rytme-delen og omvendt. Hører til og med noen ganger at de bytter midt inni en solo.. Det skjer også at begge gitaristene spiller solo med bare bass under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill Beatles med masse føzz, og prøv å få det til å låte som Metallica!!

...eller rett og slett lag noe selv. Når man kjører streite coverlåter akkurat likt som orginalen så er det så lett å høres dårlig ut. Skal godt gjøres å riffe like tøft som Metallica. Når du speller noe du har laget litt selv så har du ingen referanser, da er deres egen versjon den beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.