Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Wet dry? :S


sup3rman

Anbefalte innlegg

Dry, eller tørrsignalet er det som kommer rett ut av preampen

Wet-signalet er med effekter.

Er mange som kjører en wet/dry/wet setup hvor de har tre kabinetter, ett i midten med lyden rett fra ampen, og i venstre og høyre effekter i stereo.

wet/dry-versjoner finner man også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev litt om dette i denne tråden, og som det står der finner du en artikkel om miksere og bruk av de i en gitarrigg i bloggen min, nærmere bestemt http://gitar.kakeboksen.org/arkivet/000392.html

Jeg har nå også skrevet en kjapp artikkel om wet/dry/wet, og kommer til å få slengt inn en tegning av signalgang senere slik at det kanskje blir lettere å forstå. URL er http://gitar.kakeboksen.org/arkivet/000415.html

For øvrig enig med Gnomen, bortsett fra pirkedetaljen at i wet/dry/wet-rigger er wet-signalet rent effektsignal, mens det i mono- og stereo-rigger gjerne er en kombinasjon med tørrsignalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an at jeg bruker marshall toppen min som tørrsignal og bruker en rigg med separat sluttrinn og lyd i stereo i to andre kabinetter som wet signal? :roll: Evt. hvordan vil dette kobles sammen?

Edit: Har du et lydklipp av et wet/dry/wet oppsett å et vanlig dry opssett med samme sang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an at jeg bruker marshall toppen min som tørrsignal og bruker en rigg med separat sluttrinn og lyd i stereo i to andre kabinetter som wet signal? :roll: Evt. hvordan vil dette kobles sammen?

Ja' date=' det kan du gjøre. Jeg har oppdatert wet/dry/wet-artikkelen med en figur som viser hvordan det ville sett ut. Det forutsetter at ampen din har en effektsløyfe, ellers vil du nok måtte bruke en line-out-box av noe slag.

Edit: Har du et lydklipp av et wet/dry/wet oppsett å et vanlig dry opssett med samme sang?

Dessverre ikke som jeg kommer på i farten, men hvis jeg finner et skal jeg si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.