Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa Boogie 50/50 sluttrinn... noe bra?


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Er dette noe å gå for?

Noen som har erfaring med det i forhold til Marshalls sluttrinn?

Har et Marshall 9200 nå, 2x100w...

Er jo ikke like mye effekt i Mesaen da, så er redd jeg ikke får nok lyd, i og med at jeg kjører Mrshallen på full vreng nå for tiden...

Og hva ligger 50 50 på i pris brukt?

Kanskje ingen grunn til å bytte, men jeg er veldig glad i små bytter her og der... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke så mye å komme med når det gjelder hvordan den låter siden jeg ikke har prøvd en slik enda. Men jeg vet at den spiller høyt som F***!!! Har testet 20/20. Altså under halve wattstyrken. Å den var høy.

Jeg har i tillegg en 60watts mesa amp. Å den før øra til å blø.

Marshallen er vel transistor også (uten å være helt sikker der, husker aldri hvilken modell som var transistor og hvilken som hadde rør) Men uansett, er den transistor så skal du ikke se bort fra at Mesan spiller høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Mesa ampen. Den låter meget bra, og jeg er helt sikker på at du ikke får problemer med lydtrykket for å si det slik.

En gang hadde jeg en 2:90, og når volumkontrollene sto på klokka ett svaiet lyskrona i stua og alle lampene blinket pga lydtrykket når jeg spilte. Sinnssykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshallen er vel transistor også (uten å være helt sikker der, husker aldri hvilken modell som var transistor og hvilken som hadde rør) Men uansett, er den transistor så skal du ikke se bort fra at Mesan spiller høyere.

Marshallen er nok rør, men jeg ville gått for Boogien uansett. Den er mindre, spiller ikke like høyt, veier ikke like mye og låter bedre :)

I mine ører.

Men jeg kan love deg at du får nok lyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde kanskje starte ny tråd men, er det noen som har tips til et komplett  og relativt billig rack(med komplett mener jeg ikke at det må være i samma pakka bare alle delene som er verdt å ha med seg)

Marshall JMP1, Mesa 20/20 og Rocktron Intellifex. Og så kjøper du et Boss FC50 midi fotbrett til å kontrollere det hele med. Det burde være en ganske så god start på et rack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde kanskje starte ny tråd men, er det noen som har tips til et komplett  og relativt billig rack(med komplett mener jeg ikke at det må være i samma pakka bare alle delene som er verdt å ha med seg)

Marshall JMP1, Mesa 20/20 og Rocktron Intellifex. Og så kjøper du et Boss FC50 midi fotbrett til å kontrollere det hele med. Det burde være en ganske så god start på et rack.

og da må jeg selge meg sjøl på gata for å få råd eller?

EDIT: så at bare marshallen kosta 10 000 :| :cry: vet ikek så mye om rack og sånnt enda, tenkte noen tusen lapper billigere ja, men dette er vel praktisk talt umulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da må jeg selge meg sjøl på gata for å få råd eller?

EDIT: så at bare marshallen kosta 10 000  :|  :cry:   vet ikek så mye om rack og sånnt enda, tenkte noen tusen lapper billigere ja, men dette er vel praktisk talt umulig

Du må ikke finne på å kjøpe dette nytt! Alt dette burde være enkelt å få tak i brukt. Jeg har ikke fulgt med så mye på bruktmarkedet i det siste, men før var det da i hvertfall ikke noe problem å få tak i disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshallen er nok rør, men jeg ville gått for Boogien uansett. Den er mindre, spiller ikke like høyt, veier ikke like mye og låter bedre :)

I mine ører.

Men jeg kan love deg at du får nok lyd ;)

Hvis den ikke spiller like høyt så er det helt uaktuelt i grunn. Så hvis Mesaen spiller lavere blir det nok ikke byttet til den.

Lurer på hva jeg må opp med for å få lyd nok jeg, blir aldri fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Mesaen yter 2*50w. og Marshallen yter 2*100w.

For å få dobbelt så høy lyd som 2*50w må du gange wattefekten med 10. altså du må ha 2*500w. Jeg vil ikke høre på en så sterk røramp.....

Selv har jeg vært i øvingslokale med en gitarist som brukte et 50/50 sluttrinn og når den sto på 2,5 var det vanskelig å være i rommet.

Jeg forsto ikke det med å kjøre marshallen på full vreng, fordi jeg ikke kan fårestille meg en 9002 som vrenger. Er det en grunn til at du evt. vil bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Mesaen yter 2*50w. og Marshallen yter 2*100w.  

For å få dobbelt så høy lyd som 2*50w må du gange wattefekten med 10. altså du må ha 2*500w. Jeg vil ikke høre på en så sterk røramp.....  

Selv har jeg vært i øvingslokale med en gitarist som brukte et 50/50 sluttrinn og når den sto på 2,5 var det vanskelig å være i rommet.  

Jeg forsto ikke det med å kjøre marshallen på full vreng, fordi jeg ikke kan fårestille meg en 9002 som vrenger. Er det en grunn til at du evt. vil bytte?

Vel.. jeg leter etter en amp som gan gi meg mye tone på høyt volum.

Som regel da jeg øver nå, så står både preampen(PODPro) og 9200 på 10.

Jeg synes fremdeles ikke lyden er høy nok, men det er ikke det største problemet. Mye av tonen i gitaren forsvinner når jeg kjører på fullt, og mye av lydinnstillingen jeg i utgangspunktet har, noe som gjør at det nesten bare brøler og buldrer i stedet.

Tenkte kanaksje at et sluttrinn med 2x50w vil låte litt annerledes or meg, aknskje mer tone, men ikke så altfor mye volum. Blir en del mindre utgangseffekt iallefall..

Jeg har ikke alt for mye peiling på dette , for begynte først med rack for snart et år siden, så kan ikke alt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.