Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydkort?


vwh

Anbefalte innlegg

Da bør du først tenke på hvor mange inputs du trenger. Skal du kun ta opp et instrument av gangen eller kommer du til å trenge å ta opp flere instrumenter av gangen?

Veldig mange klarer seg med kun stereo inn, dvs to innganger. Da kan du f.eks ta opp en gitar med både en mikrofon og et DI signal samtidig, og legge disse på hvert sitt spor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm , så du sier at du skal ha Micpreamp innebygd eller?

M-Audio sine ting er jevnt over veldig bra ..Jeg kjenner en som har M-Audio firewire 410 .. den har 2 inn , med 2 preamper på ..

Det låter veldig fint ...

hvis ikke du trenger preamper , er Delta serien veldig gode kort ...

Jeg har et delta 66 kort og er veldig veldig fornøyd .. :)

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan altså velge om jeg skal gå for en løsning med et lydkort med innebygd preamp, elelr kjøpe lydkort og preamp individuelt?

Eventuelt, hvor god lyd vil jeg få med f.eks. et Audigy 2 lydkort og en micpreamp?

Har ikke all verdens penger til legge i opptaksutstyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 192M (modellen med ekstern I/O boks), funker for så vidt greit nok den, men alt har en litt billig feeling (men kortet er jo billig også da, så det er jo helt greit det). Funker helt fint til mitt hjemmebruk, om du ikke har noen veldig spesielle bruksområder burde det vel funke for din del også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig feeling...

M-Audio Delta 2496 ligger jo i samme prisklasse...er det bedre elelr dårligere enn Waveterminal 192?

Delta kortet må ha preamp...har kikket litt på en Alto rørpreamp hos Marios til rundt. 1000,-. Erfaringer med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.