Gå til innhold
hkh

MIDI-keyboard

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe meg et midi-keyboard om ikke så lenge og har kikket litt på disse:

EMU Xboard 49

-MIDI-keyboard - USB med 49 tangenter, 16 knobs og aftertouch

Evolution MK-449c

-MIDI-keyboard - USB med 49 tangenter, 8 knobs, 9 fadere og knapper

M-Audio Radium 61

-MIDI-keyboard - USB med 61 tangenter, 8 skruknotter og 8 fadere

Synspunkter?

eventuelt noen andre forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er egentlig akkurat det samme da ... men spørs jo bare på hva slags muligheter du vil ha med midi assignment når det kommer til fadere og knotter.. jeg syns m-audio sine keyboards er fine som snus. skal kjøpe meg en Oxygen 8 nå , portable som et helvete og topp stemning..

mye fint... midi er liksom midi.. hehe..

Nilsefix

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hgar M-audio keystation 49e.

funker fint det, sålenge man har sustain til det..;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også den Keystation 49e, og det er et brukbart brett, det. Det enste jeg ikke liker er at tangenene føles ...vel, er mer som å dytte ned plastikk enn å spille på tangenter. Jeg har lite greie på keyboards, så jeg vet ikke om dette er fordi det er ikke-veide tangenter, eller om det er akkurat disse tangentan som føles litt seige i responsen.

Kanskje er det bare er jeg som whiney. Er jeg whiney? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg har også den Keystation 49e, og det er et brukbart brett, det. Det enste jeg ikke liker er at tangenene føles ...vel, er mer som å dytte ned plastikk enn å spille på tangenter. Jeg har lite greie på keyboards, så jeg vet ikke om dette er fordi det er ikke-veide tangenter, eller om det er akkurat disse tangentan som føles litt seige i responsen.

Kanskje er det bare er jeg som whiney. Er jeg whiney? :)

Littegran;)

jeg setter jo heller ikke så store krav til MIDIkeyboard, da. Er forsåvidt enig i det alexander sier, men hvis det er lavbudsjetts, så er det det;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jau, for prisen er det igrunn en ganske grei sak. Man må vel regne med å legge til både en skilling og en dale om kontrolleren skal føles som flygelet som står på Imerslund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo det som er keyboard tangenter.. om du vil ha piano tangenter må du jo bare kjøpe ett midi brett med fullveide tangenter, f-eks det nye til m-audio brettet som er helveid ,, heter ett eller annet med PRO88 ellerno , og er 88 full weighted keys..

synth-tangenter er synth tangenter... om man ikke skal spille synth men rhodes bør man ha noe annet...

fix

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men føles alle ikke-veide keyboardtangenter likens?

Med det mener jeg... føles tangenene på et MIDI keyboard til 500 kroner som de på en Korg Triton til 20 000? Det var kun et eksempel og jeg vet verken om Triton koster 20 000 eller om den har ikke-veide tangenter. :mrgreen:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker det blir M-audio på meg, da. Kult å ha 5 oktaver i stedet for 4, liksom..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.