Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags musikkutstyr har dere? Synspunkter på mitt...?


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Gitarer:

Jackson KE2 (Snakeskin finish)

Gibson SG,1967 modell

Brownsville, halvakustisk

Diamond Les Paul kopi.

Applause by Ovation akustisk, min samboers sådan, men jeg som bruker.

Basser:

Fender Precision Bass, Mexico modell.

Diamond, jazzbass lignende.

Amper:

Pod Pro rach enhet.

Marshall 9200, 2x 100w slutt-trinn

Marshall 1960A kabinett, 4x12"

Tech 21 , Trademark 10. Øving og innspillingsamp.

Philipson, 10-20 et sted... øvingsamp for besøkende.

Bokser/Effektpedaler:

Floorboard til Pod Pro`en.

Jim Dunlop, Heil HT-1 Talk Box

Marshall Shredmaster

Danelectro Fab Tone

Korg, Tonework AX1000 effectbrett.

Jim Dunlop Crybaby, wah wah

Innspilling:

Protools Digidesign Mbox.

Alesis SR-16 trommemaskin.

+ massevis av kabler, en crappy mic og en del annet småtteri som sliderør osv osv osv.

***Noen som har noen ynspunkter på hvasom kan byttes ut/forbedres her?

Evt tips til innstillinger/ oppsett... tar imot alt med takk.

Min første prioritet nå er å få bytta ut det latterlig dårlige 1960 kabinettet i et Bogner eller et Diezel kabinett.

Samt kjøpe meg en Gibson Les Paul, sannsyeligvisen Standard Gold Top da pengene strekker til.

-Ja jeg er ny her, så tema som dette har sikkert vært oppe noen ganger før.... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for øyeblikket:

Ibanez JEM7VWH gitar

Bogner Ecstasy 101B forsterker

Marshall 1936 2x12 kabinett

Rocktron Replifex multieffekt

Digitech Bad Monkey overdrive

Morley Bad Horsie wah-wah

Axess Electronics MFC-5 midi-kontroller

Jeg vil tro svakheten i oppsettet ditt er POD'en, men om du liker å ha stooore valgmuligheter, og ikke bryr deg om at man ikke har rør-feelingen, så er det vel ikke så dumt det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESP LTD EC-1000

Ibanez GSA60

Boss ME-50 (blir nok ikke så mye lenger i kjeden min, nei)

Mesa Boogie Nomad 45 med en Boss GE-7 enten foran eller i loop'en.

Synes det låter bra med gitar rett i amp'en jeg, uten for mye fiksfakseri. På ønskelista står en skikkelig god multifx-enhet til å ha i effektsløyfa, pluss en Wah og kanskje en overdrive-pedal for litt variasjon.

Gjør det enkelt, så blir det minst mulig krøll og tap av kvalitet i kjeden. De største riggene låter jo også bra, men da er det vanligvis en erfaren rack-bygger som har satt det sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro svakheten i oppsettet ditt er POD'en, men om du liker å ha stooore valgmuligheter, og ikke bryr deg om at man ikke har rør-feelingen, så er det vel ikke så dumt det her.

Sant, men sluttrinnet er jo stappa fullt av rør... Det gir jo en god del kraft, samt litt av røreffekten... Men ikke like mye som en ren rørtopp.

Men hadde det ikke vært for at rørtoppene er for dyre i forhold til mitt budskjett akkurat nå, så hadde jeg nok hatt det i tillegg.

Det jeg liker med poden er at jeg har mange muligheter, til en lav pris, men man får ikke ypperste kvalitet. Jeg har veldig lyst på en JCM 800 topp i tillegg til racket, men man får se om man får råd...

Noen som vet om det vil funke bra å kjøre Pod igjennom en rørtopp da? F.eks JCM 800?

Og om noen har enten en JCM 800 eller en Slash signatur Marshalltopp til salgs, til en fin pris, vil jeg gjerne høre om dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitar:

Jackson SL2H

Ibanez RG470

Forsterkere:

Engl Powerball

Marshall 50w JMP

Laney 4x12 og Ukjent 2x12 kab.

Effekt:

Alesis quadraverb

Behringer EQ

Dod Tuner

Dunlop Wha

hmm...vil også si at det er Poden som det svake ledd i riggen din.

før Powerballen hadde jeg en rigg bestående av Marshall 100/100 + Mesa Quad Preamo...jeg prøvde En Pod 2.0, men fikk aldri noen knall lyd jeg kunne bruke i band-sammenheng... kanskje om du kaster en eller to Eq'er inn så blir det mye bedre resultat? Vet Meshuggah bruker POD pro live.. men har sett at de har 3-4 stykke i racken sin! (ialfall 3), er ikke sikker på om han bruker en for hovedlyd, og resten som eq.. hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før Powerballen hadde jeg en rigg bestående av Marshall 100/100 + Mesa Quad Preamo...jeg prøvde En Pod 2.0, men fikk aldri noen knall lyd jeg kunne bruke i band-sammenheng... kanskje om du kaster en eller to Eq'er inn så blir det mye bedre resultat? Vet Meshuggah bruker POD pro live.. men har sett at de har 3-4 stykke i racken sin! (ialfall 3), er ikke sikker på om han bruker en for hovedlyd, og resten som eq.. hmm..

Er veldig vanskelig å stille bra lyd på Pod`en, men det er mulig, jeg er ikke så kjempegod på det selv, men kjenner flere som har Pod, og har klart å få bra lyd ut av den. Tid er hvasom skal til, og jeg har ikke brukt nok tid på stille lyd til nå ,men har lyd nok til å klare meg. Men det faller jo mye på smak og behag det med lyd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det beste jeg har hørt var en gang en trio som spilte på en liten klubb... gitaristen hadde FET lyd... når jeg mot slutten av giggen gikk for å se hvilken amp han brukte, så var det vist en Pod 2.0 rett inn i PA'en :P :oops: så det er fult mulig med brukbare lyder ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarer:

EB MM Petrucci, piezo

Fender Amerikansk Strat, sunburst

Kona akustisk

En eller annen klassisk

Amp:

ENGL Screamer 50 combo

Vox ToneLab

Effekter:

RockTron Xpression multifx rackduppeditt

Xotic RC Booster

Diverse:

George L kabler, Behringer FCB1010 MIDI-brett, EBow, slide, plekter, diverse gamle ubrukelige pedaler, gammalt vrak av en øks, SM57, plekter (ja, du kan le, men jeg har iallefall noe Jeff Beck aldri tok seg råd til. ;))

Det svakeste leddet i riggen min er fingrene. Kunne dog tenkt meg å prøve ulike boutique amper som låter mer vintage. Satser også en gang på å få en god volumpedal, og jeg har hørt mye bra om Goodrich. Er også mulig jeg ditcher Xpressionen for å gå over til noe med bedre romklangeffekter. Ellers tenker jeg fint lite på gear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første prioritet nå er å få bytta ut det latterlig dårlige 1960 kabinettet i et Bogner eller et Diezel kabinett.

Kan vel forsåvidt være rimeligere å bytte ut bakplaten og elementene i Marshall-kabinettet ditt? Såfremt det er et nyere Marshall-kabinett det er snakk om, da.

Jeg bruker galleriet til å liste stæsj, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarer:

PRS Custom 24

ESP LTD M-100

Forsterker:

Mesa/Boogie DC-10

Effekter:

Fulltone OCD

Ernie Ball Volum pedal

HBE Psilocybe

DLS Chorus~Vib

T-Rex Replica

MSD SM-2 wah

Annet:

Pedalene står montert på et Pedaltrain 2 brett. Bruker en Cioks Big John som strømforsyning. Alt på brettet er koplet sammen med George L kabler. Har ellers en SM57 til opptak, men mangler brukbart lydkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitar:

Ibanez Prestige sx2020s

Bass:

Schecter fretlessbass

andre instrumenter:

Dårlig trommesett

Thurmer piano, en smule ustemt

Effektbrett:

Korg ax1500g

4 jack-kabler

PC med billig sempron 3000+ 64bits prosessor, 512mb ram, 240GB harddisk og M-audio delta 66 lydkort

Kommer straks i posten:

Adk Model S Hamburg Edition

-Vintage mikk som låter som gamle østeriske mikrofoner

pop-filter til mikken og en xlr-kabel (må nok kjøpe et stativ i tillegg)

Presonus Blue Tube DP

-2 kanals mikrofon-forsterker med rør

i tillegg skal jeg kjøpe meg et midi-keyboard, det står mellom disse:

EMU Xboard 49

-MIDI-keyboard - USB med 49 tangenter, 16 knobs og aftertouch

Evolution MK-449c

-MIDI-keyboard - USB med 49 tangenter, 8 knobs, 9 fadere og knapper

M-Audio Radium 61

-MIDI-keyboard - USB med 61 tangenter, 8 skruknotter og 8 fadere

Synspunkter på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.