Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Seymour Duncan


Painkiller

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg Seymour Duncan pickuper fra USA nå (SH-5 Custom og SH-1N '59 Model), og lurte på en ting. Har litt lyst til også å kunne få singlecoil-lyd på hals-pickupen. Hvis jeg har skjønt det riktig, så er det bare å kutte ledningen mellom spolene på pickupen..? Men er det noen enkel måte å lage en bryter til å skifte mellom singlecoil og humbucker? (Er det det som kalles push/pull coil tap?)

Hvis det er mulig, er det noen som har noen tips til åssen det bør gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hjemmesidene til SD. Der ligger all informasjonen du trenger.

Nå vet jeg ikke om du har HH eller HSH og om du har treveis eller femveis bryter. Skal være ingen problem å tappe kun ene coilen med en treveis bryter på f.eks midtposisjon, men du vil ikke da ha muligheten til å bruke f.eks begge samtidig (et vanelig oppsett på ibanezgitarer m HH er at på midtposisjon så coiltapper du fra begge pickupene om det bare er en treveis bryter). En kan også installere en ekstra bryter som kan velge mellom coiltapping eller hele, men vil kun anbefale dette på typisk plekterbrettgitarer der installasjonen ikke vil være så vanskelig...

Det er da også en forutsetning at pickupene har coiltap (som jeg tror de har, men om de skal være "vintage"-humbuckere så kan det hende de ikke har det...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg satt på Duncan-pickupene, og er veldig fornøyd med resultatet. Syns jeg får akkurat den lyden jeg vil ha med de nye. Så da har jeg bare igjen å bli bedre til å spille... hehe. Kjøpte samtidig med 2 andre, så da ble det ikke mer enn 1100,- totalt med frakt og alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger med en tegning på hvordan du kan koble mikrofonene. Men for at du skal kunne splitte spolene i humbuckerne, må de ha fire-leders kabel. Det å klippe ledningen mellom spolene er ikke særlig lurt. Da kan det gå skikkelig galt. Da bør du heller selge mikrofonen og skaffe deg en ny.

Men uansett: Har du aldri montert nye mikrofoner på gitaren din, så bør du nok få noen til å hjelpe deg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger med en tegning på hvordan du kan koble mikrofonene. Men for at du skal kunne splitte spolene i humbuckerne' date=' må de ha fire-leders kabel. Det å klippe ledningen mellom spolene er ikke særlig lurt. Da kan det gå skikkelig galt. Da bør du heller selge mikrofonen og skaffe deg en ny.

Men uansett: Har du aldri montert nye mikrofoner på gitaren din, så bør du nok få noen til å hjelpe deg altså.[/quote']

Vet ikke om du leste forrige innlegg, men jeg er altså ferdig med å montere pickupene. Jeg hadde ikke montert pickuper før, men hvis man vet hvordan man en bruker loddebolt er det jo ikke akkurat vanskelig da... Og det blir mye enklere hvis man er 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.