Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Søvn og skalaer på øret!!!


putz

Anbefalte innlegg

Jeg leste noe lignende i Ilustrert vitenskap. .

Hehe.. sikker kilde.. De skrev om flygende biler som ikke finnes og. Ta det med en klype salt.

Jeg vil si Illustrert Vitenskap er en veldig sikker kilde. Så vidt jeg vet er det et seriøst blad. Flygende biler finnes. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illustrert Vitenskap er en sikker kilde til en viss grad. Mye man leser der er teorier som er grundig hypet opp og som ikke er realitet før om leenge, om det i det hele tatt blir realitet.

Ellers lurer jeg på om jeg skal prøve det et par netter, og se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste noe lignende i Ilustrert vitenskap. Det sto at man blir flinkere til å huske, lære nytt og løse problemer mens kroppen sover. Også var det noen forsøks personer som hadde øvd på ett data spill rett før de la seg. Og mens de sove så arbeidet hjernen videre med spillet og neste morgen var de blitt mye bedre i å løse spillet.

Også var det ett annet forsøk. Da var det en gruppe med høyrehendte personer som skulle bruke venstre hånd til å taste noen bestemte tall. De øvde 12x30 sek med 30 sek pause i mellom hver. Den ene gruppen trente om morgenen, og holdte seg våken i 12 timer og ble testet igjen. De fikk ikke noe bedre resultat.  

Den andre gruppen øvde på kvelden og sov på natta og tok testen på morgenen igjen. De forbedret seg med 20%.

Stemmer nok dette. Hele myten om å høre på ting mens du sover osv handler vel egentlig om at du hører på ting rett før du sovner, slik at hjernen kan bearbeide informasjonen mens du sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste noe lignende i Ilustrert vitenskap. .

Hehe.. sikker kilde.. De skrev om flygende biler som ikke finnes og. Ta det med en klype salt.

Jeg vil si Illustrert Vitenskap er en veldig sikker kilde. Så vidt jeg vet er det et seriøst blad. Flygende biler finnes. ;)

Illustrert Vitenskap regnes som Vitenskapens Se & Hør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se og Hør farer ikke med mye løgn, det meste de skriver medfører riktighet. At sladder er negativt ladet er en annen sak...

Uansett, i denne saken er det likevel et faktum at det finnes flygende fartøy som vi gjerne kan kalle flygende biler. Og det er også et faktum at noen mener man kan lære mer effektivt ved å kombinere læringstidspunkt og søvn. Hvorvidt bladet er bra eller ikke er en helt annen sak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette blir litt vel utenfor tema. Poenget er uansett at det IV skriver kan godkjennes av enkelte fagpersoner, men ofte også motsies av maaange innenfor samme felt. Men hva gjør vel det når det er et sensasjonelt tema? Med "Se & Hør" mener jeg at IV ofte driver sensasjonsjournalistiskk fremfor å belyse flere sider av en sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.