Gå til innhold
AlexanderT

Smakebit fra den kommende plata til Bumblefoot

Anbefalte innlegg

Fant info om dette på Petrucci-forumet. Inne på "normal" ligger det en mp3 med mange smakebiter.

http://www.baldfreak.com/

Jeg liker det jeg hører. Hører at lydkvaliteten er langt bedre enn hva han har hatt på tidligere skiver. Den raske delen som starter på 00:52 er jo bare dritrå. Også den på 01:48. Og resten. Mange catchy hooks.

Og forresten... endelig en gitarvirtuos-CD som kan spilles høyt på fest i helgene uten at folk blir syke... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte denne plata under FGC i sommer. Veldig god sak! Historien bak plata er også flott, men neppe interessant for andre enn spesielt interesserte. :) Fikk lære noen linjer av mannen selv. Høres greit ut, men han lager komplekse ting, bare for at det skal låte som han vil. Som det skal være... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FGC - Freak Guitar Camp, med Mathias IA Eklundh. Bumblefoot var gjest der i år. Har maks lyst å dra på det til neste år, har hørt mye bra i fra det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det finnes muligheter for at han stikker innom neste år også. ;)

Må si at han er en av de mest jordnære "storfolk" jeg har opplevd på nært hold. Uten at det sier så mye. Veldig inspirerende, han har utrolig god kontroll på musikk og gitar - men har også et merkelig vesen med utsagn hinsides ... alt. Bl.a. satt han lenge og snakket om "the fast twitching reflex muscle" (eller noe i den gata) som gikk ut på å fokusere all energi i en hammer-on. Litt merkelig å oppleve 26 personer sitte med konsentrasjonen rettet 100% mot én hammer-on. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe så rått! Akkurat det er noe jeg har "oppdaget" for et par dager siden da jeg leste en post til aiwass på JP-forumet hvor det stod om nettopp det. Etter at jeg begynte å fokusere på det, så merka jeg forbedring i artikulasjon og koordinasjon med nesten en gang. Er nok der mye av hemmeligheten ligger. :)

Rart at dette skjelden blir snakket om. Tror ikke engang det er nevnt i Rock Disipline eller andre shreddevideoer. Eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Noe så rått! Akkurat det er noe jeg har "oppdaget" for et par dager siden da jeg leste en post til aiwass på JP-forumet hvor det stod om nettopp det. Etter at jeg begynte å fokusere på det, så merka jeg forbedring i artikulasjon og koordinasjon med nesten en gang. Er nok der mye av hemmeligheten ligger. :)

Rart at dette skjelden blir snakket om. Tror ikke engang det er nevnt i Rock Disipline eller andre shreddevideoer. Eller?

tell me more. aldri hørt om.

bumblefoot er for øvrig en liten gud :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er posten som hjalp meg:

It won't take too long, just practice with focus. A few tips, though, now that you're sort of starting over:

- DON'T play chromatics a lot. Focus on 3-note-per-string scales, arpeggios and stuff that you actually use in real music. Use your technique regimen as an opportunity to learn theory, i.e. practice speed and dexterity with lots of different scales, modes and arpeggios.  

- ACCURACY BEGETS SPEED. Start out REALLY friggin' slow, 8th notes at 60 bpm or less. This goes not just for those starting out after a year of not playing, but anybody who is serious about his/her technique. Focus on total accuracy, and try to hammer/pick/fret each individual note as quickly as possible, even at ridiculously slow speeds, as this will teach you to utilize fast twitch muscle fibers, which is essential when playing fast. I've built more speed doing this exercise at 60 bpm than I ever did trying to chase the metronome at 216.

Aiwass. Hvordan skulle jeg ha klart meg uten han?

electricprune_1.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.