Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp/Spørsmål angående en ampeg


Pitty^_^

Anbefalte innlegg

Heisann!

Bare litt info først, jeg spiller bass og har en forsterker med noen problemer. Forsterkeren er en AMPEG combo 375W med et kabinett 400W (hvis jeg ikke tar feil). Har brukt dette annlegget og ikke hatt problemer med det på over et år, men nå i nyere tid så har det kommet masse ulyder ut av annlegget. Jeg vil beskrive ulydene som knitrene metalliske (vanskelig å beskrive), og de kommer uavhengig av hvordan jeg spiller på bassen. Jeg fikk et tips om at disse ulydene kan ha kommet siden jeg ikke har spilt med dempeknappene på med aktive mikrofoner (stemmer det at man må spille med noen filtre/dempinger når man har aktive miccer?) fra en bass. Kjøpte nylig en bass med aktive miccer men har aldri opplevd merkbare ulyder med en gang jeg begynte å spille med den bassen. Det var først når jeg gikk tilbake til min gode gamle jazzbass at ulydene dukket opp.

Men problemet er det å finne et sted begynne for å finne feilen. Jeg har en teori om at det kanskje er noen slitne høytalerkabler som kan være feilen eller at det er dårlig kontakt noen steder. Men er det uansett forskjell på hvordan instillinger man spiller med med en aktiv eller passiv mic mot amp?

- Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.