Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

4 eller 5 strengs bass?


Barret

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syke folk. antall strenger på bassen avgjør ikke om det du spiller er kult eller ikke... Om du har 1 eller 21 strenger er ikke viktig. Det er derimot en veldig stor fordel med flere strenger, og det er at du slipper å skifte posisjon så ofte, dessuten har du flere muligheter for akkorder (ja, selv på bass). Med flere strenger kan du spille akkorder med større avstand mellom og tonene, og de vil da ofte høres bedre ut... Men smak og behag. Skaffer du deg 5 strengs bør du utnytte potensiale, og ikke spille som om det er en 4 strengs med noen få dypere toner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

4 strenger er vel det jeg og kommer til og spille på mest men jeg har en 5 str og to 4 str. Skal snart kjøpe meg enda en 5er.....

På In the shadows slutter vi på tonen D, da jeg aldri har med meg 5eren stemmer jeg ned E strengen til D når vi slutter...

Funka hele tida, men det kommer vel en gang der jeg bommer litt på stemminga.... :wink::wink::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.